rosapanter Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har sittet og endret bildeinstillinger i timesvis, men det sorte blir aldri sort nok og det hvite blir ikke hvitt. Jeg kunne tenke meg en "overall" setting slik at jeg ikke behøver å endre fra jeg ser film og fotball. Noen som har noen gode innstillinger på lager? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Har sittet og endret bildeinstillinger i timesvis, men det sorte blir aldri sort nok og det hvite blir ikke hvitt. Jeg kunne tenke meg en "overall" setting slik at jeg ikke behøver å endre fra jeg ser film og fotball. Noen som har noen gode innstillinger på lager? Siden et lcd panel benytter baklys for å kunne vise et bilde så vil skjermen aldri bli sort. Hvis du nå har gått rett fra en crt til en lcd så virker nok sortnivået noe svakt. Siden det er et digitalt system så vil ikke hvitt bli perfekt heller. Det er prisen du betaler for mer plass i stuen din. Noe kan du gjøre for å få et bedre sortnivå og det er å sette på strømsparer. Da reduserer du baklyset og skjermen blir sortere... Hvis du ikke blir fornøyd da så burde du vurdere en plasma skjerm. Samsung har nemlig et av de bedre sortnivåene en lcd kan ha i disse dager. Endret 25. juli 2008 av Bava Lenke til kommentar
rosapanter Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Ja klar over det:) men lyd og bilde testet tven nettop, og den fikk spesielt skryt for sitt sortnivå... jeg har prøvd og kalibrere den ved siden av en 32pfl5322 (billig philips tv) og philipsen ble faktisk sortere på det sorte... dette er jo feil, så det er jo meg som ikke klarer å stille inn tven riktig.. Fortsatt ingen som har noen "perfekte" innstillinger? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ja klar over det:) men lyd og bilde testet tven nettop, og den fikk spesielt skryt for sitt sortnivå... jeg har prøvd og kalibrere den ved siden av en 32pfl5322 (billig philips tv) og philipsen ble faktisk sortere på det sorte... dette er jo feil, så det er jo meg som ikke klarer å stille inn tven riktig.. Fortsatt ingen som har noen "perfekte" innstillinger? Det høres litt fjernt ut:). Når du stiller lys og kontrast så justerer du sort. Det er kanskje en funksjon som heter true black eller noe slikt. Denne skal gjøre tv-en sortere, men på bekostning av detaljer. Et annet spørsmål er hvor sort den faktisk blir? Lenke til kommentar
farnum Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Har sittet og endret bildeinstillinger i timesvis, men det sorte blir aldri sort nok og det hvite blir ikke hvitt. Jeg kunne tenke meg en "overall" setting slik at jeg ikke behøver å endre fra jeg ser film og fotball. Noen som har noen gode innstillinger på lager? Det finnes intet som heter overall-setting. Enhver TV med respekt for seg selv bør ha minimum 2 brukerdefinerte innstillinger - ergo, en til tv og en til film. Kjøp deg en kalibrerings-DVD (f.eks Monster). Da blir resultatet bedre enn om du sitter og knoter i flere timer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå