Multi-Task Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Hei Jeg har nettopp kjøpt en lenovo x61 i Japan, med japansk vista business. Original description: Based on 7675-JKJ: T9300(2.5GHz), 4GB RAM, 160GB 5400rpm HD, 12.1in 1024x768 LCD, Intel X3100, Intel 802.11agn wireless, Bluetooth, Modem, 1Gb Ethernet, Secure chip, Fingerprint reader, 4c Li-Ion, WinVista Business 32 Jeg må nå skaffe meg noe annet slik at jeg skjønner operativsystemet. Kan jeg bruke noe annet, som ubuntu? (Jeg kan ikke mye, så vet ikke hva som skjer med fingeravtrykksleser etc ved bytte til annet operativsystem). Er det så lett som å bare sette i en cd med ubuntu og installere? Hva må jeg tenke på/ (eller installere, oppdatere) etterpå? Håper på positive svar, takk på forhånd. Endret 24. juli 2008 av Multi-Task Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det grovt sett så lett som å sette inn en CD og installere jo. Bare sørg for å ikke overskrive Windows installasjonen om du ønsker og beholde det. Om fingeravtrykkleseren vil være brukelig i Ubuntu er jeg usikker på, men ikke noe behov for den egenlig. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Her har du en installasjons guide til Ubuntu http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=64410. Du kan velge om du vil installere inni Vista eller lage en ny partisjon. Guiden forklarer begge delene Å kjøre Ubuntu på pc'en din burde ikke være noe problem, IBM er veldig god på Linux. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det som oftest er problematisk i linux er wireless, intel er supre på linuxstøtte, så wirelessen funker nok fett. Tror jeg har samme wireless og den funka out of the box i Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå