kicks Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Var i New York for noen uker siden på ferie. Ble tatt noen bilder som jeg ble passe fornøyd med. Benyttet meg av muligheten til å kjøpe billig optikk så jeg kjøpte meg også et canon 70-200mm f/4 USM L som de to første bildene er tatt med. Flere bilder fra NYC kan ses på min flickr side Det første er fra en sidegate ved Broadway EXIF: F-stopp: 11 Lukkertid: 1/500 ISO: 400 Brennvidde: 70mm Det andre er tatt midt på times square EXIF: F-stopp: 4 Lukkertid: 1/30 ISO: 800 Brennvidde: 135mm Det tredje er tatt på toppen av Rockefeller Center EXIF: F-stopp: 5,6 Lukkertid: 1 sek ISO: 1250 Brennvidde: 85mm - 17mm Endret 24. juli 2008 av kicks Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Liker første bildet, men føler jeg har sett det mange ganger tidligere. Motivet på bildet 2 synes jeg er bra. Hadde vært ønskelig fra min side med enda lenger lukketid for å få skillet mellom den rolige røyken og bilen i bevegelse enda større. Større lukkertid hadde kanskje gjort hele bildet umulig, så det blir jo bare synsing her fra min side. Siste bildet klarer jeg ikke å uttale meg om. Føler ikke det er et motiv som interesserer.. hvis det er mulig å mene det. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Bilde nr 1 var i grunn et bra bildet, dog ikke så veldig orginalt.. Bilde nr 2 likte godt ... Personlig syntes jeg det blir ørlite mye asfalt (luft) under kummen (mener ikke at røyken skal ligge i bunn av bildet, men litt lengre ned) Bilde nr 3 fikk jeg dessverre ikke helt taket på.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Bilde nr1 var helt greit. Litt vanskelig å se at det var New York, så jeg fikk ikke så mye ut av det. Litt lite originalt og. (huf, ble litt for krasst dette.) Bilde nr2 er en klar vinner. Kunne gjerne sett en litt klarere asvfalt though, slik at ikke alt ble 'uskarpt', men det til side så er det ett stk pent bilde. Bilde nr3 er også morsomt. Jeg liker linjene fra bilene som blir refkeltert, det røde panseret til venstre er også litt morsomt. Linjene drar deg litt til motivet, som faktisk var litt originalt, selv om det ikke var 'all-that'. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg er også enig i at 2 kanskje er høydaren, men det kan også være nummer 3. Kunstnerisk holder jeg en diger knapp på det andre, men det er ifølge min smak. Men jeg kan lett forstå hvis noen synes det siste er best. Jeg er faktisk litt overrasket over at det kun er J@cob som liker det. Den effekten av lang lukkertid med et statisk element er en gammel klassiker som finnes i mange varianter. Jeg kunne tenkt meg litt mer rom rundt slik at effekten ble tydeligere, men du har faktisk lykkes i å lage en brukbar variant av temaet. For det fungerer bra slik det er. Et kunstnerisk stemningsbilde, en vellykket teknisk lek og et... hva var det det var? Jeg husker ikke lenger. Er dere sikker på at det var et bilde nummer 1? Lenke til kommentar
kicks Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 takk for tilbakemeldingene. enig at solnedgangbildet kanskje ikke er av de mest orginale, men syns det ble ganske pent selv. får en følelse av ro i en travel storby som nyc på det bildet. nr 2 er tatt håndholdt og jeg har ikke is på obektivet så det var vanskelig å få større skarphet med den lukkertiden. har skarpet det noe opp i ettertid også, men det hadde nok gjort seg med stativ der. Er nok det jeg selv er mest fornøyd med av disse bildene nr 3 ble tatt etter jeg fikk nok av å ta bilde av utsikten fra rockefeller center. Har sett lignende bilder før av slike kikkerter tatt på den måten så jeg tenkte jeg måtte se om jeg fikk det til på en noen lunde bra måte Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Det siste bildet er det beste i mine øyne, det første blir for standard til å være NY, og det andre får jeg lite ut av dessverre. Er det en bråbrems vi ser? Jeg sitter å funderer på hvordan det siste er tatt. Er det fra bak en plexiglassplate eller noe? Bildet inneholder en ganske kul avatar. Jeg ser at du ikke har en selv om du har vært medlem en stund, så kanskje du ikke vil ha? Jeg synes den passer for en som holder på i Bildekritikken i alle fall. - Rams EDIT: åssen i all verden skal jeg få bakgrunnsfargen lik som bakgrunnen på Akam-sidene med min ukalibrerte skjerm, da... Endret 30. juli 2008 av RamsFoto Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Effekten er sannsynligvis skapt av å zoome mens man eksponerer. Og det er svært godt gjennomført. Helt perfekt bruk av brennvidden, så jeg er ganske imponert over teknikken her. Her kan du lese om zoomeffekten. Edit: Den avataren er jo en fryktelig ugly lek med Raymond Loewys mest geniale designide. Endret 30. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
kicks Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Det kom røyk ut av komlokket, hvorfor vet jeg ikke. Så at det sto en taxi og ventet på at det skulle bli grønt lys, og ventet til den skulle kjøre slik at bildet skulle bli mer spennede. det er riktig som pmnormal sier, jeg har zoomet mens jeg eksponerer. Startet på 85mm som hvor jeg holdt en liten stund for å la motivet "brenne" seg litt før jeg zoomet til 17 mm Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Jo-da, jeg kjenner zoom-teknikken, PM. Det var en informativ side forresten. Men jeg tror ikke at det er zoom som har gitt effekten her. Hele bakstykket på kikkerten er stillestående, mens de nær radielle linjene bare er ut mot kantene. Det kan kanskje være to eksponeringer lagt oppå hverandre, men i tilfelle ville det krevet en ganske avansert teknikk både på toppen av Rockefeller Center og i etterkant. Refleksene stemmer heller ikke helt. Assosiasjonen med et av produktene til American Tobacco var helt utilsiktet. At den er ugly kan jeg være med på, men oppfordringen er "turn to clear vision" så det passer jo litt likevel - R EDIT: Kicks kom og rettet meg før jeg fikk postet, der gitt. I stand corrected. Endret 30. juli 2008 av RamsFoto Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Noboby here have a clear vision. Eyesight maybe, but no clear vision. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå