Felon Musk Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Hei. For en uke siden ca. fant jeg ut at jeg ville kjøpe et eos 30D kamera. Søkte litt rundt på brukthandelsider og fant et som hadde en brukbar pris. Først sendte jeg en sms til selger (i.o.m. at jeg har problemer med dekningen på mobilen min ), fikk ikke svar på den, så jeg sendte han en mail. Etter noen timer så ringte han meg opp, og vi pratet litt. Jeg sa jeg var interessert og at jeg kunne sende han en e-mail senere. Her har dere hele mail-loggen (navn og adresser er endret på) : ---------------------------------------------------------------------------------- Fra: hiss Sendt: 22. juli 2008 19:54 Til: selger Emne: eos 30d Hei. Har du solgt kameraet? Mvh. Hiss ---------------------------------------------------------------------------------- Subject: SV: eos 30d Date: Wed, 23 Jul 2008 08:18:15 +0200 From: selger To: hiss Jeg har ikke solgt kameraet, siden jeg snakket med deg i telefon i går kveld. Med hilsen Selger ---------------------------------------------------------------------------------- Fra: Hiss Sendt: 23. juli 2008 12:59 Til: Selger Emne: RE: SV: eos 30d Hehe, jeg sendte jo den mailen FØR du ringte meg da ;-) Glemte å spørre deg om et par ting: Har du kvittering på kameraet? Det følger med bærstrop, batteri og deksel til hus? Mvh, Hiss ---------------------------------------------------------------------------------- Subject: SV: SV: eos 30d Date: Thu, 24 Jul 2008 07:39:45 +0200 From: Selger To: Hiss Jeg har kvittering, kameraet er 1,5 år. Bærestropp, batteri og deksel til huset og original pakning med cd og diverse kabler følger med. mvh Selger ---------------------------------------------------------------------------------- Fra: Hiss Sendt: 24. juli 2008 12:57 Til: Selger Emne: RE: SV: SV: eos 30d Hei. Det høres bra ut:) Kan du sende meg noen bilder av huset? Mvh. Hiss ---------------------------------------------------------------------------------- Fra: Selger Sendt: 24. juli 2008 15:07:24 Til: Hiss Jeg regner med at du vet hvordan et Canon 30d kamerahus ser ut, hvis ikke får du ta en titt innom en fotoforretning. Jeg ønsker ikke å selge kamerahuset til deg. Selger ---------------------------------------------------------------------------------- Ja, sånn gikk det altså for seg Jeg satt i flere sekunder og bare måpte når jeg så den siste mailen, og nå er jeg rimelig frustrert. Jeg har sett og prøveholdt et 30D i butikk, men jeg ville bare ha bilder av huset for å se om det så bra ut, liker ikke å kjøpe ting usett. Noen ideer om hva som gikk galt? Mvh, Hiss Endret 24. juli 2008 av Hiss Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Selgeren er tydeligvis en dust. Move on. Det finnes nok av brukte kameraer på markedet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Når du vil ha bevis på at har det velger han en slik måte for å lure deg til å tro han bare ikek vil selge det til deg, ikke at han er en SVINDLER. Jeg ble svindla for 6k i fjor. Dum som jeg var... Det skjer ikke igjen for å si det slik, hold deg unna han... Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Ja, for se om jeg finner noe annet. Det jeg ikke skjønner er: siden NÅR ble det frekt/uakseptabelt å be om bilder av et produkt man skal kjøpe? Merkelig kar... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det ble frekt når han ikke har bilder, siden han ikke har produktet og dermed ikke kan ta bilder av det. Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Det ble frekt når han ikke har bilder, siden han ikke har produktet og dermed ikke kan ta bilder av det. Hehe, ja han var en tulling. Nå har jeg heldigvis funnet meg en mer seriøs selger Gleder meg til å få kamera i hus Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Han er enten en svindler eller ansatt i revisjonsavdelingen hos NRK (fri gjetning). Lenke til kommentar
emero Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 går ikke de under samme kategori, simon? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Nei, men jeg ser for meg at mennesker i NRKs revisjonsavdeling er særdeles vrange. Vet ikke helt hvorfor, har hengt en hel dag med NRK-folk på jobb, og de var prima folk. Men ser for meg noe annet med revisjonsavdelingen deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå