Chris_B Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg trenger hjelp til å velge løsning for bruke PCen som tuner/PVR for Canal Digital fra Parabol. Har en godt spekket PC som kjører Windows Vista Ultimate. Den mest opplagte løsningen ser ut til å være å kjøpe et TV-kort som tar DVB-S, feks Digital Everywhere FloppyDTV-S2 og en CAM. -Er dette det beste kortet, eller bør jeg vurdere andre? -Kan jeg kjøpe en hvilken som helst CAM? Hvor kan jeg få tak i en billig? -Fungerer dette bra? Har sett på nett at mange har diverse problemer, men mange poster er gamle. Fungerer det 100% idag, og hva fungerer evt. ikke? Hadde satt stor pris på erfaringer fra noen som har ett lignende oppsett. -Kan jeg bare ta kortet fra parabol-tuneren min og sette det rett i PCen med en slik løsning? Kan jeg i ettertid bytte det frem og tilbake? Jeg vurderer som et alternativ å kjøpe et enkelt analogt kort og koble parabol-tuneren til dette vha SCART/S-Video. Da må jeg bytte kanaler på paraboltuneren, men jeg får fortsatt mulighet til å ta opp på PCen. Kvalitetstap pga analog overøring tror jeg at jeg kan leve med da jeg inntil videre da jeg fortsatt har CRT-TV (en god Bang & Olufsen). Denne løsningen blir billigere og enklere, men ikke like sexy. -Hva bør jeg velge? Lenke til kommentar
koks Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Kan ikke snakke for parabol, men jeg har hvertfall gode erfaringer med FloppyDTV-C med Canal Digital kabel-tv. Bruker Vista Mediacenter. Kjøp en Conax CAM, jeg kjøpte fra en eller annen nettbutikk (tror det var NetOnNet), en Dilog Conax CAM. Kortet kan du bytte frem og tilbake som du vil. Endret 28. juli 2008 av koks Lenke til kommentar
hawthorne Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg trenger hjelp til å velge løsning for bruke PCen som tuner/PVR for Canal Digital fra Parabol. Jeg har Vista Media Center, FloppyDTV-S2, DVBViewer. Funker fint. Skal du se på en kanal, og ta opp fra en annen, må du ha to FloppyDTV-S2 og to utganger på parabolen. -Jørn Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg trenger hjelp til å velge løsning for bruke PCen som tuner/PVR for Canal Digital fra Parabol. Har en godt spekket PC som kjører Windows Vista Ultimate. Den mest opplagte løsningen ser ut til å være å kjøpe et TV-kort som tar DVB-S, feks Digital Everywhere FloppyDTV-S2 og en CAM. -Er dette det beste kortet, eller bør jeg vurdere andre? -Kan jeg kjøpe en hvilken som helst CAM? Hvor kan jeg få tak i en billig? -Fungerer dette bra? Har sett på nett at mange har diverse problemer, men mange poster er gamle. Fungerer det 100% idag, og hva fungerer evt. ikke? Hadde satt stor pris på erfaringer fra noen som har ett lignende oppsett. -Kan jeg bare ta kortet fra parabol-tuneren min og sette det rett i PCen med en slik løsning? Kan jeg i ettertid bytte det frem og tilbake? Selv har jeg et Hauppauge HVR-4000 kort, men jeg er litt usikker på om jeg vil anbefale det. Har hatt en del trøbbel med drivere etc og foreløpig har jeg gitt opp Vista og gått tilbake til WinXP. Kjøp en CAM som garantert fungerer, styr unna billige med manglende support. Prisen er stort sett den samme uansett. En av grunnene til at jeg har hatt problemer med HVR-4000 tror jeg ligger i CI-interfacen WinTV-CI-USB. FOr øyeblikket har jeg gitt den opp og benytter en softcam som emulerer Conax sammen med en USB smartkort leser. Jeg har ingen problemer med å flytte programkortene fra CD mellom tunere og HTPCen. Mvh DolKbg Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg trenger hjelp til å velge løsning for bruke PCen som tuner/PVR for Canal Digital fra Parabol. Jeg har Vista Media Center, FloppyDTV-S2, DVBViewer. Funker fint. Skal du se på en kanal, og ta opp fra en annen, må du ha to FloppyDTV-S2 og to utganger på parabolen. -Jørn Noen spørsmål om dette kortet: -Du nevner at en må ha to utganger på parabolen om man skal se på en kanal og ta opp en annen, er det en eller to kabelinnganger på kortet? Ser kun en på de FloppyDTV-S2 kortene jeg finner -Fungerer dette kortet mot radio over satelitt også? -Støtter det wide screen? -Støtter det suround / digital lyd? Håper du/noen kan hjelpe meg med disse spørsmålene da jeg planlegger og bruke dette kortet selv og lurer på hva det støtter Lenke til kommentar
koks Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Noen spørsmål om dette kortet: -Du nevner at en må ha to utganger på parabolen om man skal se på en kanal og ta opp en annen, er det en eller to kabelinnganger på kortet? Ser kun en på de FloppyDTV-S2 kortene jeg finner Du må ha 2 kort for å ta opp fra 2 kanaler samtidig, dvs en inngang pr kort. -Fungerer dette kortet mot radio over satelitt også?-Støtter det wide screen? Ja og ja -Støtter det suround / digital lyd? Jeg bruker hvertfall bare digital lyd, som sendes som DTS til Logitech 5500 høyttalerne mine, men har ikke verifisert om det stemmer at lyden kommer i riktige høyttalere når jeg ser på TV. Er igrunn mest viktig for film, og der bruker man jo ikke TV-kortet likevel. Men ser ikke noen grunn til at dette skal mangle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå