V_B Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hei. Har ett spørsmål og håpte at det var noen vitne mennesker her som kunne hjelpe meg litt. Etter jeg var i syden begynte jeg å få litt ruglete prikker på hånden. Disse utviklet seg til å bli tørre og huden begynte å tørke/bli hvit som igjen førte til at jeg pelte den bort. Det er kun tilfellet at dette er på hånden, men det virker som om det har utvikla seg litt. Jeg var hos legen og fikk kortisonkrem, noe som har vist dårlig resultater og utviklingen har forsatte. Jeg leste også just at kortisonkrem er dårlig å bruke og kan ødelegge huden for godt. Er det noen som har ett tips eller kjerringråd ? Jeg jobber forøvrig som håndtverker men jeg tror ikke det er noe form for kontakt med kjemisk stoff som har ført til dette da jeg fikk det i ferien min. Håper på svar. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Gå tilbake til legen og kast kremmen vegimellom og si at han skal gi deg noe som virker Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Jau, men saken er jo bare at han sa jeg skulle smøre kreme på morgen og kveld i 4 uker.. Men når jeg leser litt rundt står det at det ikke er sundt å bruken den så ofte og at det bare forverrer å ødelegger huden. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette ? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hei. Har ett spørsmål og håpte at det var noen vitne mennesker her som kunne hjelpe meg litt. Etter jeg var i syden begynte jeg å få litt ruglete prikker på hånden. Disse utviklet seg til å bli tørre og huden begynte å tørke/bli hvit som igjen førte til at jeg pelte den bort. Det er kun tilfellet at dette er på hånden, men det virker som om det har utvikla seg litt. Jeg var hos legen og fikk kortisonkrem, noe som har vist dårlig resultater og utviklingen har forsatte. Jeg leste også just at kortisonkrem er dårlig å bruke og kan ødelegge huden for godt. Er det noen som har ett tips eller kjerringråd ? Jeg jobber forøvrig som håndtverker men jeg tror ikke det er noe form for kontakt med kjemisk stoff som har ført til dette da jeg fikk det i ferien min. Håper på svar. Hei. Kan du ta et bilde av hånden din? Klør det? Finnes det i andre steder? vaio Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Hei. Har desverre ikke mulighet for å ta bilde siden kameraer er forbudt på arbeidsplassen.. Men vist jeg skal sammenligne det med noe så blir det veldig light versionen av dette bilde. Det jeg frykter er at det sprer seg, fordi det er jo ellers lite pent med en hånd som ser ut som den har hatt 10 vannblemmer på seg. Det klør ikke noe intenst for å si det sånn, så jeg klarer fint å ikke klø. Det har ikke spredd seg noe annet enn på innersiden av hånden og på siden av fingrene. Det er så og si ingenting på oversiden av hånden min. Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg vet ikke hva dette kan være, men det er en mulighet at du har fått noe parasitter der eller noe siden du var i syden. En vanlig eksem ville reagert på kortisonkremen du bruker, men det kommer også litt ann på om hvor lenge du har brukt kortisonkremen. Hva heter kortisonkremen din? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg har brukt kortison 2, men har fått beskjed av legen om å stoppe å bruke det nå. Han mente at det skulle gå over av seg selv, men kan ikke se noen form for tegn til at det forbedrer seg. Har tatt noen bilder med mobil kameratet. Snodig ? I begynnelsen så hadde disse ruglene noe form for veske inne i seg. Det var akkurat som å stikke hull på en mikroskopisk vannblemme. Flassingen starter med sånne små rundinger (som vist på ett av bildene) som mister litt hud, deretter blir det bare større og større slik som på tommelen. Håper på svar. Endret 4. august 2008 av Vbrattla Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei. Det ser ut som en kontaktdermatitt som kan komme av irritasjon fra et eller annet. Det kan være alt fra hyppinghåndvask, nickelkontakt etc.. Hva fikk du av legen? Navn på medisinen. Har du atopisk dermatitt? evnt. Allergi? vaio Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg pleier å få akkurat det samme i liten skala, rundt begge tommelfingrene (av en eller annen grunn). Det starter som et lite belte med mikroskopiske vannblemmer under huden, så tørker de ut og huden får sånn gulaktig farge der de var. Så blir huden helt steinhard og klør og sprekker av seg selv etter noen dager, da kan jeg nesten pelle bort 1/3 av fingern. Må bare passe at jeg ikke river for langt til der huden sitter fast. Pleier å få det cirka 1 gang i året. Går bort av seg selv. Har også hatt kortisonsalve, det tørker ut blemmene kjappere men kan misfarge huden permanent. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Hva fikk du av legen? Navn på medisinen. Ordene: Ikke bruk kortison lengere, det går bort av seg selv. Har du atopisk dermatitt? evnt. Allergi? Har aldri hatt noe form for allergi. Det ser ut som en kontaktdermatitt som kan komme av irritasjon fra et eller annet.Det kan være alt fra hyppinghåndvask, nickelkontakt etc.. Jeg jobb i kjemisk tøffe miljøer, men fikk det ikke i sammenheng med at jeg var på jobb. Bytex. Hvor lenge pleier det å vare ? Jeg har gjort det kloke med at jeg river av skinnet, vil det kun forverre det ? Lenke til kommentar
D.C Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 hjeeeeelp sånn her ser hånden min ut i perioder. (bilde fra google) jeg har vært hos hudlegen, men har bare fått noen kremmer å smøre på. jeg blir psykisk påvirket av dette, da tør hud, blemmer, etc på hendene har vært min største frykt gjennom livet. men nå har jeg det, det kommer og går i perioder. hva kan jeg gjøre...? støvallergi og rips allergi har jeg, men dette kan da ikke skyldes støv eller rips da jeg ligger unna dette. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det er ikke sopp da? Men hadde det vært det så hadde vel legen sett det med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå