Gå til innhold

Nettbutikk feilpriset vare til 0 kr. Har jeg rett på å få varen til den prisen da?

Anbefalte innlegg

Hei.

Kom over en nettbutikk som har feilpriset en vare jeg har lyst på til 0 kr. Så det jeg lurer på da er hva skjer om legger inn en bestilling på denne varen, med noen andre varer. Har jeg da rett på å få denne varen til 0 kr om jeg da går igjennom bestillingen, fullfører bestillingen og får en kvittering i eposten min? :)

Mvh, Eirik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg tror det fins noe regler om at vis en vare er feilpriset og kunden burde forstått at den er feilpriset så må du betale full pris. En butikk la ut playstation 2 eller noe for en latterlig lav sum 10 kr tror jeg det var, og 1 kunde fikk kjøpe den til denne summen fordi hun hadde ringt kunde service etter hun hadde lagt inn orderen og spurt om prisen var riktig og hun hadde fått ja til svar. Men alle de andre fikk det ikke fordi de ikke hadde fått bekreftet at prisen er rett.

Så vis du ringer og sier det til dem så kan det hende du får varen til 0kr men ikke forvent deg det for det er jo selvsagt feilpriset for ingen gir bort ting gratis.

men du vet aldri kanskje du er kunde nr 100 tusen eller noe hehe

edit: Legger med linken til playstation til 10 kr

playstation 10 kr

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Det som er avgjørende juridisk sett er din gode tro.

God tro vil si at du trodde at varen var satt ned, og ikke hadde, eller burde ha mistenkt noen feilprising.

Siden det her er en åpenbar feilprising vil ikke nettbutikken være forpliktet av ditt kjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747
Hvis du feilaktig fyller ut kunde info og krysser av på jente, og ikke gutt...

Har de rett til å kjønnsoperere deg da?

Jeg synest dette er et like godt spørsmål... :D

Epic kommentar xD

Lenke til kommentar
Jeg var før kjent som Jasmine, men etter å ha hukket av feil på et skjema ble jeg tvangsopperert. Skumle greier det der. :D

Du var sikker grise vakker! :)

I still am my friend, I still am :!:

The voices in my head are idiots :(

Lenke til kommentar

Nei. Butikken har ikke lov til og selge en vare til 0 kr uansett heller tror jeg. :)

Forekommer det trykkfeil som dette er eneste retten du har og kunne heve kjøpet tror jeg.

[..]

Hvis de varer du blir tilbudt, avbildes med tilbehør som ikke inngår i prisen, skal dette klart framgå slik at det ikke kan oppstå tvil om hva du bestiller og hva du betaler for. Dersom det i markedsføringen forekommer feil, for eksempel trykkfeil, skal kjøperen få opplyst dette. Hvis f.eks. en feil prisopplysning er så vesentlig at den har påvirket kjøpet, skal kjøperen kunne heve kjøpet uten ekstra utgifter.

[..]

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Jaja, nok OT gutta.

Ingen som har noe konkret å komme med, noen lover ang. nettsalg?

FTU Sak: 20060395

Klageren bestilte tre bærbare PC-er og én stasjonær PC på innklagdes hjemmeside. Av ordrebekreftelsen fremgikk det at samtlige PC-er var av merket HP Compaq. Kjøpesummen var oppgitt å være kr 2.667,- til sammen. Klage på at varene ikke var levert. Utvalget la vekt på at de bærbare PC-ene klageren bestilte var oppgitt med en enhetspris på kr 473,- ekskl. mva. Etter Utvalgets mening måtte en slik pris fremstå som lite sannsynlig for en bestiller. En total kjøpesum på kr 2.667,- for tre bærbare og en stasjonær PC måtte således bli å sette til side i medhold av avtaleloven § 32.

Edit: Det artige er egentlig at noen er dum nok til å tro at man kan vinne frem i en sånn sak.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Jaja, nok OT gutta.

Ingen som har noe konkret å komme med, noen lover ang. nettsalg?

FTU Sak: 20060395

Klageren bestilte tre bærbare PC-er og én stasjonær PC på innklagdes hjemmeside. Av ordrebekreftelsen fremgikk det at samtlige PC-er var av merket HP Compaq. Kjøpesummen var oppgitt å være kr 2.667,- til sammen. Klage på at varene ikke var levert. Utvalget la vekt på at de bærbare PC-ene klageren bestilte var oppgitt med en enhetspris på kr 473,- ekskl. mva. Etter Utvalgets mening måtte en slik pris fremstå som lite sannsynlig for en bestiller. En total kjøpesum på kr 2.667,- for tre bærbare og en stasjonær PC måtte således bli å sette til side i medhold av avtaleloven § 32.

Edit: Det artige er egentlig at noen er dum nok til å tro at man kan vinne frem i en sånn sak.

Kan hende fyren trodde vi hadde amrikanske regler og lover. I usa så kan du jo saksøke folk for alt mulig rart, værste/morsomste jeg har lest var en tyv som datt gjennom vinduet til et hus han skulle rane og skadet seg og saksøkte eieren av huset for skadene.

Når du ser varer til 0 kr på en nettbutikk så skal man skjønne at det ikke er riktig priset og ikke forvente og få varene. Det er så tydelig at varen er feilpriset at du aldri ville vunnet et sak mot dem beklager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...