fjohnsen Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Du troller, du. Men jeg velger å svare saklig: >1. Så ikke ta på den da. En mobiltelefon som heter Touch og som har et betjeningsgrensesnitt som heter Touch Flo... >2. Windowsmobiler er ikke noe for deg. Nokia sin 1100 er nok en del kjappere ja. Mulig, har ikke prøvd den. Ut fra spesifikasjonene er den bedre utstyrt enn min første GSM-telefon fra 1994, en Siemens S3. Kjøpt på grunn av SMS, som vi kjørte via en åpen SMS-server i Tyskland fordi Netcom ikke hadde implementert SMS. Men da de gjorde det, tok de seg jo betalt. Så kommer et langt tilsvar, som i korthet går ut på at jeg har lekt med Windowsmobiler i over ti år, og fortsatt synes de er for trege: Når det gjelder Windowsmobiler kan jeg være enig med deg. Jeg syntes Casio Cassiopeia E-10 var treg også, for ikke å snakke om den dølle skjermen med fire gråtoner. Siden har jeg hatt diverse CE/Pocket PC/WinMob-enheter til test fra versjon 2.01 til dagens 6.1 -- iPaq, FSC Loox, Qtek, Imate, Samsung, HTC. Av HTC-ene likte den opprinnelige Touch-en best mht fingermerker og ergonomi, men WinMob-er er generelt for trege. Jeg hadde håpet på PalmOS, som i motsetning til MS-variantene er et database-orientert og ikke et filorienter system (= mindre flytting av data og filer, bare pointere, noe som gir mye større ytelse på det meste som er viktig ifbm PDA/telefon, men som er bortkastet mht video/lyd/web og slikt). Men det er fortsatt mye kjappere og bedre enn WinMob hvis du er ute etter PDA-funksjonalitet, men holder overhode ikke hvis du også skal ha inn GSM og andre avanserte kommunikasjonsformer. Symbian er OK, men Nokias synksoftware og jeg er ikke venner. >3. Google maps? Navigasjon etter Google maps er sikkert fint. I en hvilken som helst europeisk by kommer du deg raskere frem ved å bruke kartet du får på hotellet. >4. Sms er da en drøm på denne som på alle andre windowsmobiler? Hva er problemet? Mer tvilsomt, ja. Jeg liker ikke trådet SMS, men det er kanskje fordi jeg veksler mellom flere apparater og får inn de samme SMS-ene fra Netcom uten at jeg får inn mine opprinnelige meldinger. Jeg gir meg på den. Ubetenksomt av meg. Unnskyld. >5. Det er ett lite poeng ja. Men har ikke opplevd det som noe problem enda. Det er et stort poeng. Jeg har spurt de som utvikler WinMob hos MS om hvorfor det ikke skal være mulig å velge vekk funksjonalitet i OS-et for at det skal kunne fremstå som slankere. (Og dermed mindre strømsugent). Stort sett fått svaret "Politics". Jeg vil ha et apparat som lever i en uke uten å lades. Har hatt det når det gjelder mobiltelefon (få samtaler) og har det når det gjelder PDA (Palm T5). Så får vi alle glede oss til å se på X1 eller Omnia snart. Og er de for treige etter min mening, får du sende meg en Nokia 1100 til trøst. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Svarte litt usaklig da ditt utsagt -møkkatelefon- fikk meg til å tenke på en som aldri hadde vært i nærheten av en WM mobil, og som hadde lagt seg opp en negativ mening om den før du fikk knotet den ut av esken. My mistake. Fingermerker må man regne med på en telefon som skal se bra ut samtidig som den er lagt opp til å tafses på. Man kunne sikkert belagt hele telefonen med en riflete overflate, eller gummi, men herregud da hadde den mistet eksklusiviteten som den har idag. Jeg er evig glad for at den er slik den er! Google maps er ikke perfekt, det er jeg enig i. TomTom blir neste for min del. Trådet sms mener jeg man kan deaktivere om man ikke liker det, enten via menyen eller via registeret. Litt usikker dog.. Er enig i at det har sine svakheter, men jevnt over fornøyd med det. Selvsagt kunne den gjerne holdt en uke på strømmen, men om det skulle bety at telefonen ble tilsvarende større, så kunne det være det samme. Jeg liker den så slank som den er. På jobb sitter jeg forran pc (strøm), og hjemme har jeg faktisk også strøm. Fungerer for meg, men for villmarksmenn som skal være en uke i strekk i skogen så er den jammen meg håpløs Ps: Jeg vet ikke om det er noe som heter Nokia 1100, men det skal jeg google dersom du ikke blir fornøyd med hverken HTCen til SE, eller Samsungen Endret 5. september 2008 av Sevenord Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 fjohnsen skrev: Møkkatelefon: 1. Bare du tar på den blir den full av fingermerker og ser grisete ut. 2. Treig. Tar ofte opptil fem-ti sekunder før noe skjer. Dette medførte til å begynne med at jeg trykket altfor mange ganger. Noe av det treigeste jeg har vært borti siden 5 1/4" disketter. 3. Ingen navigasjonsprogramvare. Må kjøpes. 1. Fingermerkene gidder jeg ikke kommentere.. selvsagt blir det fingermerket 2. MObilen er som ny når du oppdaterer firmware.. om du kjører på standard firmware er telefonen helt sinnsykt treg.. Nekter å tro at du kjørte på nyeste, for da er den like kjapt som alt annet. 3. ja du må kjøpe navigasjonsprogram, men Tomtom er sinnsykt bra og verdt pengene, evt laster du det jo bare ned på en torrentside.. 4og5 er smak og behag.. enig i at batteriet er dårlig, men på jobben har jeg laptop og hjemme har jeg pc.. og på vei rundt omkring har jeg pikade meg en bil.. så såfremt jeg ikke skal sykle fra stavanger til oslo så skal det mye til for at jeg går tom for batteri. På vanlig bruk med litt musikk, masse telefonsnakking osv ligger jeg på cirka 50% når jeg legger meg for kvelden, og det funker fint for meg Lenke til kommentar
ewZ Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei! Har kjøpt meg HTC Touch Diamond , og er godt fornøyd med den. Eneste minuset er at når jeg bruker full-qwerty tastaturet må jeg finne æøå under spesialtegn, og når jeg bruker det vanlige tastaturet mangler spørsmålstegn og utropstegn. Noen som vet om et gratisprogram som fikser dette ? Lenke til kommentar
BudweiserMan Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Har hatt mobilen i 4 mnd nå, og min funker toppers. Med custom rom så blir den superkjapp Hvis dere føler at den er treig, anbefaler jeg dere å skaffe dere custom rom. Endret 12. desember 2008 av BudweiserMan Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Noen som kan hjelpe meg , min HTC Touch Diamond har et problem, bevegelses sensoren virker ikke! Jeg har mistet den i gulvet en gang, og nå virker plutselig ikke den sensoren fant jeg ut. Jeg prøvde det spillet som ligger innpå, men kulen ligger bare og vibrerer nede i venstre hjørnet, samme gjelder når jeg prøver å snu den og surfe på internett i landskap, den reagerer ikke. Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Raste skrev: Krøkkete språk? Til de grader Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Gjerne gi meg eksempler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå