Gå til innhold

Få bort 5-56 fra plate, med fastlimt stein på

StianL_80

Anbefalte innlegg

Skulle smøre opp clutschen på mopeden istad, og selvfølgelig fikk jeg spruta litt på grunnmuren på huset. Det er nylagte plater på grunnmuren, med steiner som er limt på plater. Fadern blir ikke blid hvis han ser dette. Noen som har et kjapp løsning på å få bort denne olja fra platene?? HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, enig der. Men gadd ikke dra å kjøpe nytt. Hører vel ikke til i MC, når pointet med hele tråden er hvordan man får bort olje fra grunnmursplater..? Jeg spruta 5-56 på clutcharmen, eller det navet som clutcharmen sitter på da. Smurte opp pga av at clutschen hang seg. Så det er i orden nå. Men ikke platene på grunnmuren :p

Lenke til kommentar
Hehe, du har rett. Er litt i ørska nå pga varmen :p

Det er lov. Sitter i baris, stri-svetter og skrubber grunnmur som bare f her jeg nå :p Så varmen merkes gitt!

Før på alt som er sterkt da...

Swarfega

White spirit

Eller bland med noe sterkt brannfarlig og tenn på olja (risky)

Og det blir sikkert svarte merker i stedet :D

Tror jeg heller kjører den første ideen jeg. Hehe, er ikke så gira på et bål oppover huset i denna varmen :p Men tanken er god, olja blir borte! :thumbup:

Lenke til kommentar
Virker som om det er lite som biter på. Er så og si umulig å få det av... Får dra frem noe sterkere i morgen, så får legge prosjektet på hylla for idag.

Jo lenger oljen ligger, jo mer tørker det inn. ;)

WB40 kan muligens brukes også til å vaske bort med, men det har du vel kanskje ikke siden du ikke brukte det i førsteomgang.

Lenke til kommentar
Virker som om det er lite som biter på. Er så og si umulig å få det av... Får dra frem noe sterkere i morgen, så får legge prosjektet på hylla for idag.

WB40 kan muligens brukes også til å vaske bort med, men det har du vel kanskje ikke siden du ikke brukte det i førsteomgang.

Bruke olje for å fjerne olje?

Lenke til kommentar

Bruke olje for å fjerne olje?

Prøv da vel? Jeg vet ikke, men jeg vet at WD40 brukes i utrolig mange sammenhenger, blant annet for å fjerne olje på hender og nylon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...