Timeo Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Fikk 25 5mg stesolid av legen i dag, og vet at de er vanedannende, men legen var langt over lunch-tid, så han hadde ikke tid til å snakke mer. Så hvor mye og hvor ofte må jeg ta de for å bli avhengig? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Er ikke det noe ala valium? Så langt jeg har fått med meg har du en fortid som inkluderer diverse stoffer? Jeg ville vært ytterst forsiktig da,,, (men det skjønner du vel selv ) Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Jo, det blir vel det samme som valium, og ja, jeg har en fortid med litt rusavhengighet, så er jo derfor jeg lurer. Har ikke lyst å bli pillenarkoman. Fikk de for å komme meg litt mer ut døren, i forbindelse med sosiale aktiviteter, ikke for å sitte å knaske på de hver dag. Så hvis jeg f.eks. tar en stesolid et par ganger i uken når jeg treffer venner, er det avhengighetsskapende? Vil det kunne skape mer uro hvis jeg i ettertid ikke har stesolid i disse situasjonene? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Vet legen at du er tidligere rusavhengig? Er det med tanke på en slags "sosial angst" du har fått dette? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Så hvis jeg f.eks. tar en stesolid et par ganger i uken når jeg treffer venner, er det avhengighetsskapende?Nei. Dette er såkalt "riktig bruk". Om du derimot går på det daglig og/eller flere ganger om dagen er det noe annet. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Vet legen at du er tidligere rusavhengig? Er ikke helt sikker, han vet jo at jeg har hatt psykologbehandling et sted der de er spesialister på psykiske lidelser/rusmisbruk, men tror ikke han har fått noen papirer på meg enda. Er det med tanke på en slags "sosial angst" du har fått dette? Ja. Så hvis jeg f.eks. tar en stesolid et par ganger i uken når jeg treffer venner, er det avhengighetsskapende?Nei. Dette er såkalt "riktig bruk". Om du derimot går på det daglig og/eller flere ganger om dagen er det noe annet. Ok, takk Men ett spørsmål til: Vil jeg kunne få et sug etter dette hvis jeg bare bruker de så skjeldent? For jeg har jo kontakter der jeg kan få hva jeg vil om jeg skulle ønske det, så håper jeg ikke plutselig mister kontrollen på en eller annen måte og begynner å kjøpe det til en 50-lapp pr tabelett. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg synes det høres veldig skummelt ut for en tidligere rusavhengig å gamble med dette, selv om jeg ikke har peiling. Jeg ville uansett tatt en lengre samtale med legen først Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Ok, takk Men ett spørsmål til: Vil jeg kunne få et sug etter dette hvis jeg bare bruker de så skjeldent? For jeg har jo kontakter der jeg kan få hva jeg vil om jeg skulle ønske det, så håper jeg ikke plutselig mister kontrollen på en eller annen måte og begynner å kjøpe det til en 50-lapp pr tabelett. Det suget du eventuelt vil få vil kun være psykisk. Og klarer du ikke det så burde du ikke be om slike medisiner hehe. Selv så blir jeg fryktelig morragretten av å ta diazepam så for angsten min så får jeg sobril som ikke har den effekten på meg. Off-topic: Var ikke 50-per pille fryktelig dyrt? Her har alltid prisen liggi på rundt 25. Og når det gjelder sobril så har standardprisen vært en krone per milligram. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Det suget du eventuelt vil få vil kun være psykisk. Og klarer du ikke det så burde du ikke be om slike medisiner hehe.Ok, det var egentlig det jeg ville vite. Antar at det ikke er så enormt behagelig med en såpass lav dose, at jeg MÅ ha mer etter bare 1 tablett. Isåfall klarer jeg meg fint. Off-topic: Var ikke 50-per pille fryktelig dyrt? Her har alltid prisen liggi på rundt 25. Og når det gjelder sobril så har standardprisen vært en krone per milligram. Hvis du er i Oslo, så er det vel stort sett billigere der enn i Bergen. Men det spørs jo og litt hvilke kontakter man har, og hvor store menger man kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå