Gå til innhold

Kulturo: The Dark Knight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shoot em up er den beste komedien jeg har sett på kjempe lenge. Slik at jeg synes at den var verdt 10/10.

Hvis man tar shoot em up som en seriøs actionfilm så fatter jeg at man ikke liker den. Ser man den som en komedie, parodi, hån velg selv. Så er den så ufattelig bra.

Det er som å se starship troopers å tenke at den er en seriøs Sci-Fi film.

Eller Army of Darkness som en horror film.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett Batman Begins engang, så jeg tror jeg må somle meg til å se den.

The Dark Night ser utrolig bra ut. Heath Ledger gir med litt gåshud som The Joker. Kostyme og ansiktuttrykket er bra (og jeg har bare sett bilder og reklame)!

Lenke til kommentar

Så denne på mandag, og det er den beste superheltfilmen jeg noen gang har sett (har ikke sett så mange). Jeg så Batman Begins dagen før, bare for sikkerhetens skyld. Men om du ikke har sett den første, så gjør det så godt som ingenting, bortsett fra at du vil kjenne igjen personene.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Gleder meg til denne sees i morgen. Forventer ikke at den bli den beste superheltfilmen som er der ute, selv om mange hevder det. Men det har litt med preferanser og spørs hvor mange slike filmer man har og hvilken innsikt man har. Med uttalesler som "Dermed er det fritt for at man underveis kan trekke paralleller til vår egen virkelighet, en egenskap de fleste superheltfilmer mangler totalt." så har man nok hatt feile briller på under endel visninger. Det er ikke noe problem å finne paralleller i de fleste superheltfilmer, men det er ikke alltid teskjemodus eller illusjonen av virkelighet som er virkemiddelet. Det blir mer symbolsk, spesielt når fantasi spiller en rolle (noe den ikke gjør i Nolans univers). Man er blitt temmelig lurt om man tror Nolan sine filmer er noe mer realistiske (eller troverdige) enn andre superheltfilmer. Men da har jo regissøren lykkes også med å selge illusjonen, så det er jo veldig positivt.

Det var en fin anmeldelse, som å forvente utifra de andre som er lest som nesten er universale i sin ros av filmen. Folk har mistet litt av forstanden når det kommer til denne filmen, noe som er artig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...