Gå til innhold

Oppgradering av noe hardware..

Anbefalte innlegg

Har leitet etter en ny laptop i det siste, men når jeg begynte å se på pris så fant jeg ut at det ble mye rimeligere å oppgradere stasjonær istedet. Er kommet noen nye spill i det siste som jeg gjerne ville ha prøvd, men sist jeg satte i nye komponenter i pc'n var da Doom3 var det råeste på markedet. Er altså prosessor, minne og ikke minst skjermkort som trengs og oppgraderes. Blir også nytt hovedkort med det samme. Har funnet noe som virker som et greit oppsett som dere kan se her, men vært greit å høre litt rundt om dette ser greit ut. Målet mitt er altså ikke å ha det råeste av det råe, men å ha en grei PC som kan kjøre det meste. Er mest hovedkortet jeg lurer på om er greit, og om jeg trenger så mye minne. Som sagt så er det ei stund siden jeg har synset på dette markedet. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så greit ut det oppsettet der, men du har glemt en ting i lista di: strømforsyning. Ettersom du sier du ikke har oppgradert PC-en siden Doom 3 var det råeste på markedet så er det hvertfall rimelig å anta at du må ha ny strømforsyning i tillegg.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på om den strømforsyningen holder i praksis til et av de nyere Ati kortene... jeg sitter og stusser på det samme selv, om min 400W (forøvrig også en NorthQ) holder til min nye oppgradering. Jeg kommer til å ha nesten samme oppsett som deg, bare med Geforce 8800GT. Det eneste jeg venter på nå er penger, sånn at jeg får bestilt prosessoren (E8400). Resten er i boks allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...