Armageddon Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har leitet etter en ny laptop i det siste, men når jeg begynte å se på pris så fant jeg ut at det ble mye rimeligere å oppgradere stasjonær istedet. Er kommet noen nye spill i det siste som jeg gjerne ville ha prøvd, men sist jeg satte i nye komponenter i pc'n var da Doom3 var det råeste på markedet. Er altså prosessor, minne og ikke minst skjermkort som trengs og oppgraderes. Blir også nytt hovedkort med det samme. Har funnet noe som virker som et greit oppsett som dere kan se her, men vært greit å høre litt rundt om dette ser greit ut. Målet mitt er altså ikke å ha det råeste av det råe, men å ha en grei PC som kan kjøre det meste. Er mest hovedkortet jeg lurer på om er greit, og om jeg trenger så mye minne. Som sagt så er det ei stund siden jeg har synset på dette markedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Eg vil i alle fall påstå at 4 giga med minne ikkje skadar nokon. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Så greit ut det oppsettet der, men du har glemt en ting i lista di: strømforsyning. Ettersom du sier du ikke har oppgradert PC-en siden Doom 3 var det råeste på markedet så er det hvertfall rimelig å anta at du må ha ny strømforsyning i tillegg. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Kjøpte meg ny strømforsyning for et år siden tror jeg det var. Husker ikke helt hvilken det var. Skal sjekke det når jeg kommer hjem.. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Har en NorthQ 400W PSU. Det må da holde det? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Bør kjøpe minnebrikker som henger med prosessor. E8400 krever minimum 667 MHz minne (PC5300). Ville også satset på et Intel P45 hovedkort. Kan godt kjøpe DS3 versjonen med P45 brikkesett. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Noen link til minnebrikker? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Nevermind. Fant ut av det. Da er varene bestillt. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Kan jo bumpe opp til DDR2-800 for 15,- elns. Endret 24. juli 2008 av CrZy_T Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Er litt usikker på om den strømforsyningen holder i praksis til et av de nyere Ati kortene... jeg sitter og stusser på det samme selv, om min 400W (forøvrig også en NorthQ) holder til min nye oppgradering. Jeg kommer til å ha nesten samme oppsett som deg, bare med Geforce 8800GT. Det eneste jeg venter på nå er penger, sånn at jeg får bestilt prosessoren (E8400). Resten er i boks allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå