Gå til innhold

Trenger nytt skjermkort (budsjett maks 500) - LØST (ATI HD4850)

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har kjøpt ett par nye deler nå. Hadde planlagt å bruke AGP kortet mitt (9800 PRO), men det ser ikke ut til å være AGP port i hovedkortet jeg har bestilt. Jeg tenker da å kjøpe ett nytt, noe tilsvarende 9800 PRO. Det skal takle enkle spill. Hva om vi sier WoW på tilnærmet maks som ett eksempel. Budsjett på ett par hundrelapper, kanskje vi setter en stopper på 500,-

Håper på svar :)

Endret av OMartin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den prisklassen er nok Geforce 8800 GS og Radeon HD 3850 de beste valgene. Nvidiakortet yter nok hakket bedre enn ATI-kortet, som til gjengjeld er bedre på video og muligens også bildekvalitet.

Begge disse kortene klarer WoW helt smertefritt, og du kan også spille de nyeste spillene fint, om enn ikke på maks detaljer, forutsatt at resten av maskinen holder mål.

Du kan jo også sjekke bruktmarkedet.

Edit: etter å ha tenkt meg om, 8800 GS hos datakjeden til 476 kr, er jo faktisk et kupp, 200 billigere enn noen av konkurrentene. Go for it.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Hva om vi går opp ett steg? Kan du anbefale noe på 750, 1000, 1250, 1500, 1750 og 2000 eller noe i den duren? Hadde jo vært kjekt med god ytelse, men kan ikke bruke i daler og berg. :)

9600GT - Snakker vi mye bedre ytelse enn 8800GS da?

Prisen er ikke gærn tror jeg (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=101350)

Endret av OMartin
Lenke til kommentar

Er ikke mye forskjell, de fleste følger referanse designet til ATI/AMD også putter på sine egene klistremerker. Jeg ville gått for billigste.

Ser at det er tilnærmet ingen forskjell i pris på 512MB versjonene og 1GB er bare tull så kan vel egentlig velge den som ser kulest ut/er lettest å få tak i/ser stillest ut.

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Er ikke mye forskjell, de fleste følger referanse designet til ATI/AMD også putter på sine egene klistremerker. Jeg ville gått for billigste.

Enig, det er ingen forskjell på selve kortet i alle fall, det kan være noe forskell på det som kommer med kortet, men du kjøper ikke kortet for det som kommer med det da,

i fram tiden vil det vel komme noen med annen kjøleløsning men de har vel ikke kommet enda? så gå for det billigste, vis du ikke liker klistermerket veldig godt da :!:

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt med poster som kom den lille tiden jeg var borte.

Du gjorde neppe et dårlig valg med å kjøpe HD 4850. Som de andre i tråden har sagt er den sinnssyk pris/ytelse ratio og skal man først bruke så mye penger, er det ingen vei utenom det kortet.

Gratulerer med nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Så,

Min nye PC:

MIST 500W

Asus P5K-E

Intel Core Duo E8500

Crucial 4GB PC6400

Asus ATI HD 4850

Resten har jeg. Om ikke Samsung SyncMaster 910T holder, går jeg nok for ein BenQ 22" eller noe i den duren.

Hvordan er denne PCen om 1 år når det gjeldere nye spill da? Holder den en stund?

Lenke til kommentar

Skjermkortet står iallefall i (ytelsesmessig) stil med resten av innholdet. :)

Vanskelig å spå 1 år frem i tid i HW verdenen, men jeg vil tippe at om 1 år så er det eneste som trengs å oppgraderes for å kjøre alle de nye spillene på fullt, iallefall på en 19", et skjermkort.

Da kommer jo den nye prossesor familien til intel også, Nahelem og dermed nye hovedkort også, i starten vil det kunn være ekstrem versjonene å få tak i så tipper at om man kjøper et nytt skjermkort midt i 2009 så holder systemet ditt til ca. midten av 2010 hvor Nahelem og resten av neste genrasjons "pakka" ikke er så svindyrt lenger. :)

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...