Gå til innhold

Hvilken er best på XviD encoding?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bilde og lyd usynkronisert kan være et problem mange ganger, når jeg skal pakke sammen til XviD, som er min favoritt codec. Hvilket program er best/enklest på dette?

Hva mener du? Er lyden på filmen din utav synk, eller skal du bare muxe (mikse) sammen lyden og videoen så den er komplett?

Jeg kan uansett anbefale Avidemux som fungerer både på Windows, Linux og Mac OSX. Ellers kan du heller prøve VDMod, men da må du installere XviD kodek'en for å kunne enkodere filmen til XviD i VDMod.

Er enkle programmer begge to. Du bare åpner filmen din, og viss den ikke skulle inneholde lyd, så går du til Audio -> Main track (osv) i AviDemux, mens i VDMod er det omtrent det samme bare at du velger "xxx List" under Audio. Husker ikke helt :p Men er enkelt som sagt.

Endret av Danny Boy
Lenke til kommentar

Så lyden går utav synk etter du har konvertert den til XviD med MP3 (i en AVI kontainer regner jeg med)? Eller er lyden utav synk når du allerede spiller av WMV-filen?

Trur ikke den guiden hjelper mot synk-problemet ditt, da den inneholder kun en beskrivelse av funksjonene til XviD. Og siden du har et lydproblem, har XviD ingenting med lyden å gjøre. Men greit å lese :)

Det du leter mer etter er mer noe ala dette:

http://www.videohelp.com/forum/archive/mov...p3-t328684.html

Endret av Danny Boy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...