Nokia3650 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hei alle. Har nylig fått meg en Nokia 3650 og er utrolig fornøyd med den. Men det er en ting jeg gjerne skulle fått til som jeg ikke har fått tak på enda. Har lastet ned og installert IM programmet TipicME som skal gi meg muligheten til å være online med mine MSN Messenger kontakter på mobilen. http://www.tipic.com Dette får jeg ikke helt til. Jeg får ikke koblet meg til med min vanlige GPRS kobling. Hver gang jeg trykker connect i programmet på mobilen, prøver den bare og connecte en stund, men blir stående på 0% i 4-5 minutter før den gir seg. MEN dersom jeg har Bluetooth forbindelse med PC'en min aktiv, så får jeg kontakt på programmet så lenge jeg er innenfor dekningen på det. Det er jo morsomt, emn jeg ville jo gjerne ha programmet til å fungere utenfor huset mitt også da ;-) Foreløpig kan jeg kun chattet på Messenger fra Sofaen... Jeg har Sense abbonement med Telenor dekning og har sendt SMS for GPRS konfigurasjon dit (GPRS NOKIA til 2000) Leste om programmet på IT avisen som testet dette og det virker jo virkelig som et Must Have programm for mobilen fremover. http://www.itavisen.no/art/1300571.html Noen andre som har erfrainger med TipicME på enten 3650 eller 7650 (skulle være samme metoder...) Setter pris på alle tips, og annbefaler også andre med 3650, 7650, Siemens S55/57 og Ericsson P800 om å teste programmet. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Nokia3650 Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Er det ingen som har prøvd TipicME og har noen erfaringer med dette. Hvordan få kontakt via GPRS? Please, skriv litt om du har erfaringer man kan dra nytte av.... Hvordan oppkobling bruker du? Hvilken operatør har du? ol. Takk. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Hei!! Har en 7650 med det programmet. Funker OK hos meg. Men sjekk her: www.nokiafree.org/forums Sikkert noen som har det samme problemet. Lenke til kommentar
mnx Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Heisann. Lag en ny GPRS-tilkobling med disse innstillingene, da skal du få kontakt: Gå inn i menyen [Tools - Settings - Connection - Access points] Velg Options - New access point Velg Use default settings Velg Connection Name Skriv et navn, f.eks. "Telenor Data GPRS" Velg Data bearer velg GPRS Velg Access Point Name Skriv "internet" Velg User Name la stå blank Velg Prompt password velg "No" Velg Password la stå blank Velg Authentication velg "Normal" Velg Gateway IP address skriv "0.0.0.0" Lenke til kommentar
Nokia3650 Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Hei, Takk for tipset. Det virket. Konge!!!! Når man roper i skogen får man svar. Takk igjen :-) Men for å spørre: Hva er det som utgjør forskjellen på denne generelle GPRS koblingen i forhold til når jeg forsøkte å bruke den som man får med å sende sms til operatør (sense)... hvorfor ville ikke den gi meg linje? Hilsen Lykkelig Messenger bruker (hvor det måtte være) Lenke til kommentar
frenzy81 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg er ikke sikker på hva som er forskjellen på de to, men den som er beskrevet over er for internet mens den andre er for wap. Jeg fant en bra beskrivelse på disse tingene på http://opheim.com (tror jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå