Gå til innhold

Tastatur med æ, ø, å

Anbefalte innlegg

Ser at veldig mange gamingtastatur ikke har tastene "æ", "ø", "å". Dette finner jeg ganske irriterende når jeg da f.eks. også skal bruke tastaturet til å skrive en norskstil...eller innlegg på diverse fora som f.eks. dette.

Er det noen kjempegode gamingtastatur der ute med tastene "æ", "ø", "å"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såkalte "gaming-tastatur" er oppskrytt. =)

Jeg har et Logitech OEM Ultra X, og det fungerer utmerket. Har hatt det i 1,5 år nå, og ingen problemer med det faktisk. Responsen på tastene er veldig god, synes nå jeg, og jeg finner dette tastaturet mye bedre å skrive på enn f.eks Logitech G15.

Men dersom du absolutt vil ha et gaming-tastatur, finnes de fleste med svensk layout, såvidt jeg vet. Denne er omtrent helt lik norsk layout, men æ, ø og å er annerledes.

Lenke til kommentar
Såkalte "gaming-tastatur" er oppskrytt. =)

Jeg har et Logitech OEM Ultra X, og det fungerer utmerket. Har hatt det i 1,5 år nå, og ingen problemer med det faktisk. Responsen på tastene er veldig god, synes nå jeg, og jeg finner dette tastaturet mye bedre å skrive på enn f.eks Logitech G15.

Men dersom du absolutt vil ha et gaming-tastatur, finnes de fleste med svensk layout, såvidt jeg vet. Denne er omtrent helt lik norsk layout, men æ, ø og å er annerledes.

Personlig har jeg ikke, og har heller aldri hatt, et gaming-tastatur. Men siden det ordet er brukt så ofte over dette forumet trudde jeg d var d som var tingen. Hva r d egentlig som skiller gaming-tastatur fra vanlige a?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...