Gå til innhold

Et par problemer med Asus F3T

Anbefalte innlegg

Ifjor kjøpte jeg meg en bærbar Asus F3T, men har nå 2 problemer som jeg helst skulle fikset.

#1. Til å begynne med fungerte den helt perfekt, men etter noen måneder klikket de interne høyttalerne. Altså, de sluttet å funke i det hele tatt. Eksterne høyttalere som kobles til funker perfekt, så det er ikke noe spesielt med lydinnstillingene på pcen (alt det har jeg sjekket). En viktig ting å legge til, er at der man kobler til headset og høyttalere, lyser det rødt ut av!

#2. Når jeg skal spille, eller skrur opp ytelsen på pcen ifra såkalt "Quiet Office" til f.eks. "High Performance" blir pcen utrolig varm med engang, og den suser og lager massevis av bråk! Skal jeg spille på høy ytelse blir den også noen ganger så varm at den skrur seg av! Og hvis jeg skal spille på "Quiet Office" (lav ytelse) så hakker det bare, og det går ikke an å spille ordentlig med så lav ytelse. Dette er utrolig plagsomt da denne pcen skal takle spill som f.eks. BF2 på høy ytelse, uten at den skal bli overopphetet og lage masse bråk!

Håper at noen kan hjelpe meg!

Mvh. ruption

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hva mer vil du vite?

#1 høres ut som en hardwarefeil. Tipper "hodetelefonutgangen" (som også gjør nytte som mini-TosLink, hvilket er det røde lyset du ser) har fått seg en trøkk slik at den tror det står en plugg i hele tiden. Dermed blir høyttalerne koblet ut.

#2 er også en hardwarefeil hvis ikke kjølingen klarer å ta unna varmen fra komponentene maskinen ble levert med.

Konklusjon: Send inn.

Dog kan det nevnes at du kanskje kan hjelpe noe på varmen med en boks trykkluft hvis maskinen har vært brukt mye i senga/fanget/sofaen/whatever. Det å undervolte (og/eller underklokke) med RMClock (eller liknende program) istedenfor strømstyringen fra Asus (avhengig av prosessor) kan også bidra en del.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...