Gå til innhold

Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM/Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM?!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke verdt det rett og slett pga behov for kontroller. Ellers vet jeg ikke om SAS diskene er noe særlig raskere på sekvensiell overføring. Men de har lavere accesstid da.

SAS disker gjør nok sitt beste i miljøer hvor mange skriver og leser til disken samtidig.

Lenke til kommentar
Seagate Cheetah 15k.5 SAS FTW. :) (70->300gb) ikke så mye dyrere enn Raptorene, dog kontrolleren koster nok en tusen lapp eller to.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=802042&hl=

SCSI 15 000 RPM harddiskene bråker som bare det. Jeg har 2stk 15k RPM Cheetah, selv og slik kan jeg beskrive lyden.

1 Maskinen blir slått på.

2 Lyden fra cpu/strømforsyning/gpu kommer.

3 Biosen kjører og kommer til sjekking av SCSI HDD.

4 Høy "turbin lyd" fra 15k RPM hdds kommer opp fra lav til veldig høyt (overdøver alle andre lyder i maskinen).

5 Det høres ut som om et fly holder på å lette :) bokstavelig talt hehe.

Ja dem eier når det gjelder performance, overføringshastighet, søke tider under 4ms etc. men pga den irriterende lyden vil jeg fraråde folk å ha dem.

Lenke til kommentar

Og da sitter vi igjen med at Raptoren spinner på 10k og høres ut som en flyturbin også har vi OCZen som ikke spinner i det hele tatt og er fullstendig lydløs :)

Viftene dine overdøver det hvis du har gamer PC (Med mindre du har vannkjøling)

Lenke til kommentar

De Cheeta diskene jeg har høres ikke, og de står i ett åpent kabinett.

Faktisk så bråker den mye mye mindre enn WD diskene

Veldig kostnads effektivt å kjøpe SSD over SAS :p

Men er støy viktig så er det vel iongen ting som slår SSD.

Lenke til kommentar
Seagate Cheetah 15k.5 SAS FTW. :) (70->300gb) ikke så mye dyrere enn Raptorene, dog kontrolleren koster nok en tusen lapp eller to.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=802042&hl=

SCSI 15 000 RPM harddiskene bråker som bare det. Jeg har 2stk 15k RPM Cheetah, selv og slik kan jeg beskrive lyden.

1 Maskinen blir slått på.

2 Lyden fra cpu/strømforsyning/gpu kommer.

3 Biosen kjører og kommer til sjekking av SCSI HDD.

4 Høy "turbin lyd" fra 15k RPM hdds kommer opp fra lav til veldig høyt (overdøver alle andre lyder i maskinen).

5 Det høres ut som om et fly holder på å lette :) bokstavelig talt hehe.

Ja dem eier når det gjelder performance, overføringshastighet, søke tider under 4ms etc. men pga den irriterende lyden vil jeg fraråde folk å ha dem.

Mine sas disker bare kommer med en lav "bzzt" lkyd som varer i 2 sek mens de spinner opp

ellers så hører jeg ikke noe mer ifra de med mindre du har mye å gjøre da hører man jo litt HDD knakking, men det kommer det jo i fra lle diskene i dag.

Det er stor forskjell ifra 15k.4 til 15k.5 diskene, og nå som de nye 15k.6 diskene er ute så er de enda bedre igjen mtp støy, temp og ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...