Jcarlsen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Raptor Caviar Vil jeg merke en voldsom forskjell om jeg kjører 10000 rpm eller 7200?og er det stor forskjell på dem? Hvilken av diskene er det best å kjøpe ettersom at jeg allerede har 800GiB ekstern lagringsplass og strengt tatt ikke har behov for mer... Takker for alle svar Jørgen Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Les denne testen. 74GB-disken er riktignok ikke med der,men du får hvertfall et bra inntrykk av ytelse mellom forskjellige disker. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Ville nok heller satsa på velociraptor i så fall. Kun 300GB modellen som er tilgjengelig inntil videre, men den banker hvertfall vanlige raptoren. Koster ca 2000kr. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Seagate Cheetah 15k.5 SAS FTW. (70->300gb) ikke så mye dyrere enn Raptorene, dog kontrolleren koster nok en tusen lapp eller to. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=802042&hl= Endret 24. juli 2008 av Shadow_iX Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det er nok ikke verdt det rett og slett pga behov for kontroller. Ellers vet jeg ikke om SAS diskene er noe særlig raskere på sekvensiell overføring. Men de har lavere accesstid da. SAS disker gjør nok sitt beste i miljøer hvor mange skriver og leser til disken samtidig. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 For meg ser det ut som at han er ute etter en disk for generell lagring og da vil WD6400AAKS Link være et utmerket valg. Den er både rask og billig. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 74 GB begynner å bli i minste laget, ihvertfall hvis du skal kjøre Vista.. Mulig den er litt raskere, men det kan bli mye irritasjon. Skal du ha Raptor ville jeg vurdert 150gb'en, eller VelociRaptor. Lenke til kommentar
nicholas Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Seagate Cheetah 15k.5 SAS FTW. (70->300gb) ikke så mye dyrere enn Raptorene, dog kontrolleren koster nok en tusen lapp eller to. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=802042&hl= SCSI 15 000 RPM harddiskene bråker som bare det. Jeg har 2stk 15k RPM Cheetah, selv og slik kan jeg beskrive lyden. 1 Maskinen blir slått på. 2 Lyden fra cpu/strømforsyning/gpu kommer. 3 Biosen kjører og kommer til sjekking av SCSI HDD. 4 Høy "turbin lyd" fra 15k RPM hdds kommer opp fra lav til veldig høyt (overdøver alle andre lyder i maskinen). 5 Det høres ut som om et fly holder på å lette bokstavelig talt hehe. Ja dem eier når det gjelder performance, overføringshastighet, søke tider under 4ms etc. men pga den irriterende lyden vil jeg fraråde folk å ha dem. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg har nettopp kjøpt en VelociRaptor 300 GB på 10,000 RPM Og er meget fornøyd, raskere oppstart og rask loading i spill. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hvis du har allerede 800gb lagring og kun skal ha en os disk så er vel SSD enhet bedre. Sjekk denne f.eks. OCZ SSD 32GB Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 OCZ OCZSSD2 og VelociRaptor 300 GB er nesten like raske i praktisk. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Og da sitter vi igjen med at Raptoren spinner på 10k og høres ut som en flyturbin også har vi OCZen som ikke spinner i det hele tatt og er fullstendig lydløs Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Og da sitter vi igjen med at Raptoren spinner på 10k og høres ut som en flyturbin også har vi Les testen du også,så ser du at den nye Raptoren slett ikke høres ut som en flyturbin. Det var uansett Seagate Cheetah som ble kalt for flyturbin. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Og da sitter vi igjen med at Raptoren spinner på 10k og høres ut som en flyturbin også har vi OCZen som ikke spinner i det hele tatt og er fullstendig lydløs Viftene dine overdøver det hvis du har gamer PC (Med mindre du har vannkjøling) Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har lest endel tester nå å ser at den nye versjonen bråker mye mindre en dens eldre brødere. Så trekker tilbake det jeg sa om flyturbin. Fortsatt så ville jeg valgt SSD men nå er jeg "alergisk" mot støy fra maskinen så kan godt hende andre mener noe annet. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 De Cheeta diskene jeg har høres ikke, og de står i ett åpent kabinett. Faktisk så bråker den mye mye mindre enn WD diskene Veldig kostnads effektivt å kjøpe SSD over SAS Men er støy viktig så er det vel iongen ting som slår SSD. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Seagate Cheetah 15k.5 SAS FTW. (70->300gb) ikke så mye dyrere enn Raptorene, dog kontrolleren koster nok en tusen lapp eller to. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=802042&hl= SCSI 15 000 RPM harddiskene bråker som bare det. Jeg har 2stk 15k RPM Cheetah, selv og slik kan jeg beskrive lyden. 1 Maskinen blir slått på. 2 Lyden fra cpu/strømforsyning/gpu kommer. 3 Biosen kjører og kommer til sjekking av SCSI HDD. 4 Høy "turbin lyd" fra 15k RPM hdds kommer opp fra lav til veldig høyt (overdøver alle andre lyder i maskinen). 5 Det høres ut som om et fly holder på å lette bokstavelig talt hehe. Ja dem eier når det gjelder performance, overføringshastighet, søke tider under 4ms etc. men pga den irriterende lyden vil jeg fraråde folk å ha dem. Mine sas disker bare kommer med en lav "bzzt" lkyd som varer i 2 sek mens de spinner opp ellers så hører jeg ikke noe mer ifra de med mindre du har mye å gjøre da hører man jo litt HDD knakking, men det kommer det jo i fra lle diskene i dag. Det er stor forskjell ifra 15k.4 til 15k.5 diskene, og nå som de nye 15k.6 diskene er ute så er de enda bedre igjen mtp støy, temp og ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå