Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte bremser og reg.reim, er Snapdrive ok?

MrLee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan (med "loven" i hånd, i.f.t. garanti, etc) benytte et hvilket som helst verksted til en hvilket som helst bil. I teorien. I praksis er det enkelte reparasjoner på enkelte biler som med fordel taes på merkeverksted.

Om ikke du har en spesiell bil, kan du trygt gå til et hvilket som helst verksted med det du skal ha utført.

Du finner udugelige mekanikere både på merkeverksted, som du også finner disse på Snapdrive o.l., på samme måte som du finner dyktige.

For egen del gjør jeg det meste selv, men er det noe jeg trenger et verksted til, så går jeg hovedsakelig til merkeverkstedet, både fordi de skal ha spisskunnskap om f.eks elektronikk, typiske feil, etc, men også for historikken til bilen (merkeverkstedene til vår bil har et ganske godt system for å ta vare på informasjon om akkurat vår bil), samt at i vårt tilfelle, med Citroên, er verksteds-prisene helt greie.

Lenke til kommentar

Snapdrive bruker ikke orginaldeler. Nå er hoved grossisten dems hellanor.

Det er ikke dermed sagt at orginaldeler er bedre. Spesielt til biltypen din.

Du finner billigere verksteder der ute som bruker akkurat samme "orginaldeler" som snapdrive og gir samme garanti.

Lenke til kommentar

Er det ikke Mekonomen som reklamerer med at delene kommer fra samme fabrikk som merkedelene?

Anyways. Snapdrive anbefales på det sterkeste! De har virkelig tatt seg opp de senere årene. Spesielt på pris og service!

Allikevel gjelder jo her som alle andre tilfeller; sjekk priser mer enn ett sted :)

Lenke til kommentar
Er det ikke Mekonomen som reklamerer med at delene kommer fra samme fabrikk som merkedelene?

Anyways. Snapdrive anbefales på det sterkeste! De har virkelig tatt seg opp de senere årene. Spesielt på pris og service!

Allikevel gjelder jo her som alle andre tilfeller; sjekk priser mer enn ett sted :)

Spiller i praksis overhodet ingen rolle om det er "original"-deler eller ei. Poenget er å få deler som passer til kjøretøyet, og som er av god kvalitet til sitt bruk. Dette kan være utfordrende å finne. Jeg har opplevd å kjøpe ubrukelige bremseklosser til min bil, hos Mekonomen. Dårlig bremsevirkning og de skreik noe helt inni granskauen. Fikk pengene tilbake dog...

Ang SnapDrive og andre kjedeverksteder er det umulig å anbefale på generelt grunnlag. Her i Bergen f.eks har de flere ansatte som definitivt ikke burde arbeidet hverken med biler eller mennesker. Sjekk f.eks http://www.bt.no/lokalt/bergen/article603318.ece

Man har intet å gjøre som kundemottaker om man ikke klarer å forklare en dame forskjellen på service og EU-kontroll uten å måtte hisse seg opp. Og dette er ikke første gangen jeg hører om SnapDrive her i Bergen sin totale mangel på gangsyn. Likevel kan jeg ikke anbefale andre om å styre unna SnapDrive generelt.

Lenke til kommentar
sjekket opp på mekonomen snapdrive og møller (stavanger) og snapdrive var billigst :)

Men så viste det seg at bremsene ikke trengte byttes, bare justeres litt, så det ble billigere enn forventet :)

Stemmer det, var vel en saabdel som ble brukt som eksempel.

Siden det er lastebil jeg har mest peil på, så kan jeg ihvertfall si så mye at enkelte deler fra Volvo går rett på skruefestene til Scania, uten problem.

Forskjellen er innpakningen.

For personbiler og ihvertfall detaljer på drivstoffdetaljer så er det bosch som er ledende, og om dem pakker en pumpe i Saab eller Volvo eske tror jeg ikke har så mye å si....

Original eller ikke, hverken Saab eller Scania lager bosch deler selv.

Prisen blir bare ltt høyere.

Og for lastebiler sin del:

Hverken BPW eller SAF lager bremseklosser, selv om dem sier at "deres" deler er de beste så får du bestilt samme klossen hos truck og trailer, kun platen som er forskjellig...

Klossen er den samme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...