Gå til innhold

8800 gtx til 1255? Det høres utrolig billig.

ism

Anbefalte innlegg

Datakjeden selger kortet for 1255. Som vist i prisguiden er det et enormt sprik i prisene på 8800 GTX.

Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på skjermkort den siste tiden, men på meg virker dette som et veldig godt kjøp. Faktisk så godt at lureribjellene begynner å ringe. Er det noe galt her? En eller annen detalj jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Niks, 8800GTX er UTGÅTT.

Men det er da brukt, det som er til salgs hos Datakjeden koster 1529,-

De endret nettopp prisen da, for jeg har fremdeles ikke lukket det vinduet der det står 1255,- selv om det nye vinduet jeg åpnet viser 1529,-.

Om 8800 GTX er utgått eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om. Ytelse per krone derimot synes jeg er langt vitkigere. 8800 GTX har så langt jeg kan se vært et toppsjiktekort som for ikke så lang tid siden var priset rundt 6000.

I følge Toms Hardware kan disse kortene sammenlignes med 8800 Ultra, 9800 GTX og 9800 GTX2. Til denne prisen (1255 eller 1529 eller deromkring :) ) så ser det for mine øyne ut til å være et veldig godt kjøp. Og det er vel egentlig hva jeg ønsker kommentarer på ;)

Lenke til kommentar
Niks, 8800GTX er UTGÅTT.

Men det er da brukt, det som er til salgs hos Datakjeden koster 1529,-

De endret nettopp prisen da, for jeg har fremdeles ikke lukket det vinduet der det står 1255,- selv om det nye vinduet jeg åpnet viser 1529,-.

Om 8800 GTX er utgått eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om. Ytelse per krone derimot synes jeg er langt vitkigere. 8800 GTX har så langt jeg kan se vært et toppsjiktekort som for ikke så lang tid siden var priset rundt 6000.

I følge Toms Hardware kan disse kortene sammenlignes med 8800 Ultra, 9800 GTX og 9800 GTX2. Til denne prisen (1255 eller 1529 eller deromkring :) ) så ser det for mine øyne ut til å være et veldig godt kjøp. Og det er vel egentlig hva jeg ønsker kommentarer på ;)

Har du en strømforsyning som takler den da???

Lenke til kommentar
HD4850 er fortsatt kjappere enn 8800GTX.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=13

Ja, på 1680x1050 uten AA. Jeg testet mitt 8800GTX mot en jeg kjenner som har 9800GTX i Crysis på 1600x1200. Det viste seg at han var litt kjappere enn meg uten AA. Marginalt kjappere. Begge hadde overklokket kortene. Men så straks man skrudde på AA så ramlet 9800GTX mellom stavene.

Det som er spes. med 8800GTX og Ultra er jo nettopp at de har 384Bit minnebuss og 768MB RAM som de faktisk kan utnytte rimelig bra. Så for de med store skjermer kan enda disse kortene være bra kjøp kontra f.eks HD4850 eller 9800GTX.

Og monterer man f.eks på en Thermalright HR03 Plus så kan man klokke disse kortene rimelig mye.

Lenke til kommentar

Eh, hva med å lese igjennom hele testen han linket til, og ikke bare den ene plansjen? Man kan også klokke et 4850 rimelig mye, og bytte kjøler osv.

HD4850 er jo også bedre enn 9800GTX, så skjønner ikke hvorfor du sammenligner med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...