alien-- Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Sitter å leker meg litt med samba her, og får bla til å sende "winpopups" til mine windows-maskiner i nettverket. Problemet oppstår når jeg forsøker å "mounte" en win partisjon (forøvrig NTFS). Jeg gjør følgende: [root@Tou win]# mount -o username=Einar,workgroup=REMOTE -t smbfs //alien/J$ /mnt/win/ Password: tree connect failed: ERRDOS - ERRnoaccess (Access denied.) SMB connection failed Jeg skriver passordet som jeg selv bruker under user Einar på windowsmaskinen, men får altså access denied. Noen her som har vært borte i samme problem? tar gledelig imot hjelp:) Mvh. Einar Stødle Ps: Har også prøvd å mounte en av mine FAT32 partisjoner, med samme resultat. Lenke til kommentar
ism Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 den riktige kommandoen i samba er smbmount ikke mount. Lenke til kommentar
negativecreep Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Så vidt jeg vet blir smbmount startet via mount når man bruker '-t smbfs' parameteren. Har du kompilert smbfs støtte inn i kernelen? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Her tror jeg problemet ligger i andre enden, sikker på at du har aktivert Gjest-kontoen og gitt full tilgang på win-maskinen? bruker selv denne kommandoen når jeg kobler til som gjest: mount -t smbfs -o username=,password= //bark/mp3 /mnt/mp3 btw. det at du bruker NTFS på win-boksen har ingen betydning. over nettverket brukes ServerMessageBlock-filsystemet. (smbfs) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå