Skavold Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Driver for tiden å sikler på Porsche 944. Virker som en veldig kurant bil, men den er jo ikke et dagligdags syn akkurat. Vet noen her litt om hvordan det er å ha en slik bil? Driftsutgifter (driftskvalitet, forbruk etc.), info om forsikringspremie og den slags tas i mot med takk. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Aldri problemer med rust iallefall Helgalvanisert karroseri.. ellers finnes det vel også fan sider for denne bilen 924/944 ? Et tips kan kanskje være å snoke litt rundt på forumene dems.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Forumet til den norske Porsche-klubben krever medlemsskap til 600 kroner. Betaler gjerne det, men ikke før jeg har kjøpt meg Porsche, hehe. Men fint at de er helgalvanisert. Kommer godt med. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Forsikringspremie er det vel lurest om du sjekker selv, ta et par telefoner. Mange faktorer som spiller inn her. Honest John sier dette om 944: What's Good A grown-up 924 with a proper Porsche engine rather than the Audi engine out of a VW LT van. 2.5 had 163 bhp from August '82 to Sept '88; 2.7 had 165 bhp from Sept '88 to June '89. 2.5S 16v had 190 bhp from Sept '86 to June '88; 2.5 Turbo had 220 bhp from Jan '86 to Sept '88, then 250 bhp to May '92. 3.0 S2 had 211 bhp from Jan '89 to May '92. What's Bad Strong acceleration likely to have been used. Many were stolen. Likely to have seen time on 'track days' and could have come off the track. Confusing engine range, but 221 bhp S2 the best overall. 165 bhp 3-speed autos are comparatively slow. What to Watch Out For Getting old now and may have fallen into the hands of abusers unable or unwilling to afford proper maintenance. This doesn't have to be Porsche dealer, but does have to be a respected Porsche specialist who knows what he's doing. (Visit the bloke who maintained it and see how many Porsches he's working on that day.) The 16v engine has two timing belts (one for the balancer shaft) and periodic re-tensioning of these is critical. Needs a new chain between the two cams plus tensioner every 70,000-80,000 miles (particularly if oil changes have been pushed). If engine vibrates, the hydraulic engine mounting may have failed and needs replacing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå