ironduke Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har begynt i jobb etter studier, og sitter endelig igjen med litt penger når måneden er omme. Har vel 40-50 tusen på brukskontoen min nå. Hva er det lureste å gjøre med disse pengene? Jeg har to kredittkort med ca 30 000 i gjeld på. Er det smart å betale disse helt ned eller skal jeg sette penger i en sparekonto med høy rente evt. investere i annet? Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Rentene på de aller fleste kredittkort er høyere enn du vil få på en sparekonto, det vil nok si at det lønner seg å betale ut kortene fremfor å sette pengene på konto edit. trykkleif Endret 24. juli 2008 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Rentene på de aller fleste kredittkort er høyere enn du vil få på en sparekonto, det vil nok si at det lønner seg å betale ut kortene fremfor å sette pengene på konto edit. trykkleif Ja, det er vel det lureste det. Er bare så kjipt å se at penger man har spart opp forsvinner i et lån, men sånn er det jo bare :-) Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Kredittkortgjeld bør du se på som en nødløsning, og man bør betale ned så mye som mulig så fort som mulig. De aller fleste tar over 20% rente i året (3-4 ganger mer enn du får på høyrentekonto), så hvis du lar penger stå på høyrentekonto samtidig som du har slik gjeld påfører du deg et veldig stort og unødvendig tap. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Kredittkortgjeld definitivt best å nedbetale fort som pokker. Deretter forbrukslån i bank ( ofte høyere rente en vanlig boliglån osv) Lenke til kommentar
syverty Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Rentene på de aller fleste kredittkort er høyere enn du vil få på en sparekonto, det vil nok si at det lønner seg å betale ut kortene fremfor å sette pengene på konto edit. trykkleif Ja, det er vel det lureste det. Er bare så kjipt å se at penger man har spart opp forsvinner i et lån, men sånn er det jo bare :-) Vel du vil nok føle deg mye lettere etter at kredittkortgjelda er betalt. Og det er ikke en kjip følese Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Å betale ned kredittkortgjeld gir 15-20% avkastning. Det er INGEN andre investeringer som gir så høy garantert avkastning. Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Å betale ned kredittkortgjeld gir 15-20% avkastning. Det er INGEN andre investeringer som gir så høy garantert avkastning. ? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 La oss si at du har 100kr i kredittkortgjeld til 20% rente. Du har også 200kr i banken til 6,5% rente. Totalt kr 100 Etter et år har du 120kr i kreditkortgjeld og 214 i banken. Totalt 96kr. Hvis du hadde betalt ned kreditkortgjelden hadde du hatt 106kr. 96/106= 10% mer penger... (Har ikke tatt hensyn til 28% skatt på kapitalinntekter) Lenke til kommentar
klo Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Slett kredittkortgjelden og sett inn 15000 på BSU. Lenke til kommentar
koskov Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har begynt i jobb etter studier, og sitter endelig igjen med litt penger når måneden er omme. Har vel 40-50 tusen på brukskontoen min nå. Hva er det lureste å gjøre med disse pengene? Jeg har to kredittkort med ca 30 000 i gjeld på. Er det smart å betale disse helt ned eller skal jeg sette penger i en sparekonto med høy rente evt. investere i annet? Håper noen kan hjelpe meg. Se denne filmen, ABC i økonomi så vet du selv hva som er best, anbefales til alle. Money as Debt SMQ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå