Gå til innhold

tips til morsomme coverlåter


RMBB

Anbefalte innlegg

Noen kammerater og jeg spiller litt sammen på fritiden og da går det i coverlåter. Det som jeg lurer på er om noen har noen morsomme sanger som ikke er altforvanskelige og spille.

Tenker på sanger med gitarsoloer i seg som ikke er for vanskelige.

Vi spiller Metallice - Wiskey in the jar, The darkness - Thing called love, Sweet child of mine(gitaristen sliter litt med det raskeste partiet:P) Coldplay - Fix you pluss noen andre men har lyst på litt fler som er morsomme og spille:)

 

Takker på forhånd for tips og hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva består bandet av? Gitar gitar tromme bass? :)

Litt lettere når man vet hva bandet består av, f.eks om noen spiller piano.

 

Uansett, du kan jo ta en kikk på Radiohead. Fantastisk musikk, men da kreves kanskje en nogenlunde habil vokalist. ;)

 

Muse har kanskje litt mer avansert spill, men til gjengjeld imponerer jo det mer i sin tur. Muse benytter jo en del digital lyd, og.. Tja. Kanskje ikke Muse passer så veldig.

 

Red Hot Chili Peppers virker i deres gate. Ta en titt på Californication og Under The Bridge. Førstnevnte har en enkel solo. Den første jeg lærte meg. Og høres såklart fantastisk ut.

 

Vennlig hälsing, BiNko.

Lenke til kommentar
Hva består bandet av? Gitar gitar tromme bass? :)

Litt lettere når man vet hva bandet består av, f.eks om noen spiller piano.

 

Uansett, du kan jo ta en kikk på Radiohead. Fantastisk musikk, men da kreves kanskje en nogenlunde habil vokalist. ;)

 

Muse har kanskje litt mer avansert spill, men til gjengjeld imponerer jo det mer i sin tur. Muse benytter jo en del digital lyd, og.. Tja. Kanskje ikke Muse passer så veldig.

 

Red Hot Chili Peppers virker i deres gate. Ta en titt på Californication og Under The Bridge. Førstnevnte har en enkel solo. Den første jeg lærte meg. Og høres såklart fantastisk ut.

 

Vennlig hälsing, BiNko.

 

Ja, og noen ganger Piano, men der er nivået litt lavt. Muse er litt uaktuelt tror jeg:P

De andre skal sjekkes ut:) Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hva menes med "morsomme"?

 

Det er faktisk ganske kult å covre Take On Me i et rockeband med den besetningen der. Chords finner du på Internett, og melodistemmen er ikke så vanskelig å lære seg. Kan godt tabbe den ned om du ikke vil ha moroa av å gjøre det selv. Synth-solo-tingen kan byttes ut med en skikkelig gitarsolo, gjerne en litt cheesy en.

 

Det blir garantert oppsiktsvekkende og morsomt. :)

Lenke til kommentar
Black Diamond av Black Diamond Brigade er en veldig morsom låt og covre.

PS: Kiss har originalen, den er det mye lettere å finne tabs på. Dessuten er den mye tøffere og.

 

Hvis dere skal være humoristiske:

Nirvana - Smells Like Teen Spirit

Alice Cooper - Poison

 

Hvis dere vil være fengende og kule:

Alice Cooper - Cold Ethyl

Deep Purple - Flight of the Rat

Led Zeppelin - Immigrant Song

Lenke til kommentar
Black Diamond av Black Diamond Brigade er en veldig morsom låt og covre.

PS: Kiss har originalen, den er det mye lettere å finne tabs på. Dessuten er den mye tøffere og.

 

Hvis dere skal være humoristiske:

Nirvana - Smells Like Teen Spirit

Alice Cooper - Poison

 

Hvis dere vil være fengende og kule:

Alice Cooper - Cold Ethyl

Deep Purple - Flight of the Rat

Led Zeppelin - Immigrant Song

 

Takk for bra forslag :) Blir nok fra begge..

Lenke til kommentar

Metallica - For whom the bell tolls, Metall, lett og ganske kul, men kjedelig i lengden.

 

Kom akkurat til å tenke på Hard rock Hallelujah - Lordi. instrumentalen er jo drit kul og vokal høres morsom ut å synge.

 

Ozzy Osbourne - Crazy Train. Drit fet intro, vokal burde ikke være så vanskelig, men gitaristene har en utfordring i verset for å få driv i sangen. Soloen er driiiiiit kul og høres vanskeligere ut et den er.

 

Stratovarius - Hunting high and Low (metalcover av Aha). Veldig kul sang som jeg liker bedre enn orginalen. Keyboardsolo som går igjen som ikke er allverden. Gitarsoloen er ikke så vanskelig heller.

 

ACDC - Highway to hell. Plankekjøring for intrumentalen, men vokalisten for en stor utfordring der.

 

Chuck Berry - Johnny B Goode. Beste riffet i rockens historie. Sex Pistols sin cover er lættis, der bruker de ikke piano.

 

Eric Clapton - Layla. Lærte meg den på gitar ganske lett med en guide på youtube.

 

The Police - Message in a Bottle. Klassiker ;)

 

Megadeath - A tout le Monde. eller en annen sang av dem. se på hitsa dem, ikke veldig vanskelig. og keybordet her veldig lett.

 

Noen norske (vansklig ang. tabs):

Marius Müller - Den du veit (sikkert ikke org. Akkustisk verson er også kul)

DumDum Boys - Enhjørning. Utrolig kul sang alle liker.

DDE - Vi ska fæst. Trekkspillet på starten kan bli tatt av en gitar, og resten av trekkspillet kan bli tatt av keyboardet eller noe.

 

Ideen på Take on me likte jeg utrolig godt!! så det er sagt.

 

Også en skikkelig utfordring til slutten. Michael Jackson - Beat it :D (Er vel van halen som spiller soloen der?)

 

Ellers kan dere sjekke ut hammerfall.

 

Tok litt forskjellige sanger, kanskje dere kan ta noen av dem. Vet ikke helt hvordan musikk dere vil spille og til hva.

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...