Frozt Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Men er ikke hovedargumentet til PS3 eiere at de ikke bare kan spille men også vise BR filmer da? Er dette glemt oppi all eksklusiviteten? på en måte ja. er godt murlig att ledelsen i sony ser på det som en av de store argumentene men ps3 er primært laget for spill og det er spilltitlene som trekker kunder, ikke att det muligens er den billigste BR spilleren på markedet. tror nok att det er få personer som gikk til innkjøp av ps3 bare på grunn av BR spilleren. (personelig har jeg ikke kjøpt en eneste BR film og jeg har hatt ps3 i ett år nå) Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Jeg har vært en stor Tekken-fan i alle år, helt siden Tekken 3, og jeg må si at jeg ikke gleder meg så veldig til Tekken 6. Etter hva jeg har sett på YouTube, så virker det så likt de gamle spillene. Grafikken kunne like godt ha vært på PS2, og jeg blir så lei alle DRITTKARAKTERENE som alltid skal være med i et Tekken-spill. Jeg tar ikke spillet særiøst lenger når karakterer som Mokujin, Jack-5, Puma, Panda og Roger Jr. skal absolutt være med. Og det skal også nevnes at en av de nye personene lider av kraftig fedme, virker ikke som en spennende karakter med andre ord. Tekken 3 var helt konge da det kom ut, og jeg har fortsatt mange fine minner med det. Tekken Tag var også veldig bra, og jeg husket jeg fikk vennebesøk hver dag og gamet det spillet. Det jeg synes er rart er at Tekken 4 fikk slakt, mens Tekken 5 fikk knallkritikk. Personlig syns jeg 4 var bedre enn 5, siden 4 var det første Tekken-spillet som hadde lukkede baner. Jeg koste meg mye mer med Tekken 4 da det kom ut, enn Tekken 5. Tekken 5 ble fort kjedelig. Endret 26. juli 2008 av apegutt_90 Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Tekken 4 var dårlig, ja. Treigt og for få karakterer. Tekken 5 DR derimot, er det beste i serien. Skulle bare hatt Kunimitsu også. Jack5 er forøvrig en kul kar Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Tekken 6 ser ikke ut som et Ps2 spill. Og det at de har inkludert alle disse rare karakterene er pga. at det japanske markedet er relativt sært og spesielt. Tekken har aldri prøvd å være et seriøst slåssespill, men klarer virkelig å levere pga. utallige kombinasjoner. Tekken 6 er et spill jeg virkelig gleder meg til ikke minst pga. online modusen som er forbedret siden Dark Resurection. MEner å tro at de fleste karakterer som har vært med i de tidligere spillene også dukker opp, så det er nok å velge mellom. Tekken 5 står fortsatt som en favoritt hos meg, men utifra hva jeg har sett fra T6 så er det mulighet for ny favorisering. Gjør heller ingenting at det kommer på X360 heller, for da blir det solgt flere kopier og Namco BAndai tjener mer og de kan fortsette med arbeidet. Selv om jeg ikke unner enhver gamer å spille Tekken med D-Paden til 360. Den er dessverre horribel.... Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg synes Tekken 5 var en gedigen skuffelse. Spillet var bra, og jeg liker det selvfølgelig. Men jeg sluttet å spille det etter kort tid pga at jeg følte jeg hadde prøvd det så mange ganger før. Likte heller ikke det minigamet med Jin. Og jeg hadde heller foretrekket Tekken Tag 2 enn Tekken 6, for Tag-modusen var virkelig kul. Btw, Marshall Law knuser alle! Lenke til kommentar
Frozt Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 vel, det er minuset med sloss spill, det er lite rom for kreativitet når basisen består av 2 figurer på skjermen som slåss og den som dør har tapt. man kan generelt ikke gjøre andre endringer enn grafikk, nye figurer, nye "moves". selv har jeg kun spilt to tekken spill; tekken 2 og tekken 5 til psp, og til tross for dette så føler jeg ikke att jeg har gått glipp av noe vesentlig mye av og ikke spille de andre tekken spillene. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Eneste "store" forandringen jeg kan huske var at Jin skiftet slåssestil fra Tekken 4 av. Likte den nye stilen hans mye bedre. Hadde vært spennende hvis flere personer hadde skiftet slåssestil etter hvert, for stilskiftet til Jin var et stort pluss etter min mening. Endret 26. juli 2008 av apegutt_90 Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Yay, gode nyheter! nå kan vi som ikke driter penger kanskje også følge serien videre! Å bla fram over 4000 ekstra bare fordi noen spill er eksklusive til kun en konsoll er no forbanna drit etter min mening , og ser ikke helt hvordan det at spillet kanskje kommer til 360 skader ps3 brukere på noen måte...noen som angrer på at de måtte ut med 2000kr ekstra kanskje? -_- edit: Ser folk legger til favorittene sine her, tror nok selv jeg må si at tekken 2 er det beste tekken spillet så langt etter min mening, ingen av de senere tekken spillene kommer i nærheten av den "Wow, morro!" følelsen som tekken 2 gav meg, skal også nevnes at tekken 2 var det første i serien jeg spillte. Tekken 5 var greit, men litt for mye dill dall med kostymer og sånn, ikke noen stor fan av Dojo greiene heller, soul calibor(eller hva fakk det heter) ripoff anyone? Endret 26. juli 2008 av Dkdaffy Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 hvem bryr seg om tekken, har dere sett 4minutters traileren fra Street Fighter 4 på psn?!? herreguuud som jeg gleder meg! ser fantastisk ut Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 hvem bryr seg om tekken, har dere sett 4minutters traileren fra Street Fighter 4 på psn?!? herreguuud som jeg gleder meg! ser fantastisk ut http://xbox360.ign.com/dor/objects/1421154...mix_072408.html Denne er hvertfall helt brutalt. Tekken 6, Soul Calibur 4 OG Street Fighter 4, alle på ett år! Drøyeste spillåret mtp fighting Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Jeg tror at SoulCalibur 4 er en faktor om tekken 6 kommer til 360 eller ikke. får de stor suksess med 360 versjonen er det store sjanser for at de får Tekken 6 over til 360. (Ettersom Namco står bak begge spillene) Men ser at mange snakker om tidligere opplevelser med serien. Jeg spilte faktisk tekken 2 i arkaden for lenge siden i Asia og ble forelsket med engang. Har alle spillene i serien, men ble ganske glad når Tekken 5 (Ps2) hadde Tekken,Tekken2 og Tekken3 sine arkadeversjoner i spillet! Uansett så er det Lei Wulong som er kongen i huset Endret 26. juli 2008 av FedoraHelper Lenke til kommentar
Avean Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) vel, det er minuset med sloss spill, det er lite rom for kreativitet når basisen består av 2 figurer på skjermen som slåss og den som dør har tapt. man kan generelt ikke gjøre andre endringer enn grafikk, nye figurer, nye "moves". selv har jeg kun spilt to tekken spill; tekken 2 og tekken 5 til psp, og til tross for dette så føler jeg ikke att jeg har gått glipp av noe vesentlig mye av og ikke spille de andre tekken spillene. Der er jeg uenig, det er tonnevis av ting å gjøre. Ta lærdom av nyeste Mortal Kombat spillene hvor man kaster hverandre gjennom bygninger, kaster hverandre utfor taket og dere slåss på veien ned mot bakken i rene Neo vs Smith måte. Er massevis å gjøre enda med slåssespill. Det Def Jam spillene gjorde er vel det beste innen slåssespill hvor man kan bruke gjenstander og bruke omgivelsene til sin fordel. Men må si nye MK spillet ser mildt sagt lovende ut, her er det blod istedenfor regnbuens plasma effekter og nydelig animert også. Endret 26. juli 2008 av Avean Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hvis jeg hadde valgt ett Tekken-spill, så hadde valget selvfølgelig vært Tekken 5. Men det er snakk om hvor bra spillet er når det ble gitt ut. Der synes jeg Tekken 3 og 4 briljerer. Måtte prøve litt Tekken 1, 2 og 3 AC-mode nettopp (fra Tekken 5) og jeg må si jeg ble skuffet. Blir noe annet å spille Tekken 3 i dag i forhold til hvordan det var da det var på sitt beste. hvem bryr seg om tekken, har dere sett 4minutters traileren fra Street Fighter 4 på psn?!? herreguuud som jeg gleder meg! ser fantastisk ut Herregud! Street Fighter 2 var konge, men etter det så har serien blitt piss. Men 2ern er en klassiker. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Jeg synes sånne slåssespill der folkene tar 100 hits på en combo, og som har sånn typisk 2d-grafikk bare er piss. Spesielt sånne slåssespill som er en krysning f.eks "X vs. Y" etc. De spillene har ikke sjel, og er lagd bare for å tjene penger. Endret 26. juli 2008 av apegutt_90 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Men må si nye MK spillet ser mildt sagt lovende ut, her er det blod istedenfor regnbuens plasma effekter og nydelig animert også. Dette må jeg si meg veldig uenig i. Animasjonene til alle MK-spill (de i 3d) har vært utrolig stive. Denne utgaven ser ikke ut til å akkurat endre denne trenden. Synes fortsatt det ser stivt og uorganisk ut. Figurene har ingen tyngde og føles mer ut som pappfigurer. Neste Mortal Kombat-utgave burde bruke Euphoria Engine. Får faktisk lyst til å sende Midway en e-post og foreslå det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Men må si nye MK spillet ser mildt sagt lovende ut, her er det blod istedenfor regnbuens plasma effekter og nydelig animert også. Dette må jeg si meg veldig uenig i. Animasjonene til alle MK-spill (de i 3d) har vært utrolig stive. Denne utgaven ser ikke ut til å akkurat endre denne trenden. Synes fortsatt det ser stivt og uorganisk ut. Figurene har ingen tyngde og føles mer ut som pappfigurer. Neste Mortal Kombat-utgave burde bruke Euphoria Engine. Får faktisk lyst til å sende Midway en e-post og foreslå det Siden du nevnte Euphoria Engine, så tok jeg en titt på hva det var for noe. Some jeg nevnte tidligere i tråden, så er akkurat det der det jeg vil se i slossespill. Skikkelig "realisme" i animasjonene, og ikke ferdig-programmerte bevegelser kombinert med fine lys effekter. Hvis noen kunne fått det der inn, så hadde det blitt perfekt! Til MK´s forsvar, så vil jeg si at de kanskje har vært mye flinkere til dette enn mange andre, selv om selve bevegelsene har vært noe mer "stive" i utførelsen. De har ihvertfall utelatt lyskuler og fyrverkeri hver gang et slag treffer bra.. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Men må si nye MK spillet ser mildt sagt lovende ut, her er det blod istedenfor regnbuens plasma effekter og nydelig animert også. Dette må jeg si meg veldig uenig i. Animasjonene til alle MK-spill (de i 3d) har vært utrolig stive. Denne utgaven ser ikke ut til å akkurat endre denne trenden. Synes fortsatt det ser stivt og uorganisk ut. Figurene har ingen tyngde og føles mer ut som pappfigurer. Neste Mortal Kombat-utgave burde bruke Euphoria Engine. Får faktisk lyst til å sende Midway en e-post og foreslå det Ser mye mer ekte ut enn Tekken hvor det går altfor fort og det splasher plasmaeffekter omkring. Jeg er Tekken fan nr. 1 men jeg må ærlig si Mortal Kombat sine seneste spill inklusivt Deception ser og oppfører seg mer realistisk. Samt man faktisk har BLOD ! Tekken har en MEGA ulempe av at det er japansk, de er veldig sære nedi der. Som med slåssing med pander og småe skolejenter, er så mye unødvendig i Tekken. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Ja, hvorfor ingen har brukt det ennå er beyond me. Euphoria ville ha sørget for mye mer tyngde i karakterene, noe som ville ført til bedre troverdighet ovenfor hva som faktisk skjer på skjermen. Et slag mot tinningen ville ha påvirket balanse og fysikk på den som tar imot slaget. Har faktisk allerede sendt en e-post til Midway om at de må ta ibruk Euphoria;) E-posten kommer garantert ikke lenger enn til første ledd innenfor murene deres, men det er ihvertfall et forsøk! Edit: Skrivefile Endret 27. juli 2008 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hvor mange karakterer blir det? 40? eller 39? Fant fram den her... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Ja, hvorfor ingen har brukt det ennå er beyond me. Euphoria ville ha sørget for mye mer tyngde i karakterene, noe som ville ført til bedre troverdighet ovenfor hva som faktisk skjer på skjermen. Et slag mot tinningen ville ha påvirket balanse og fysikk på den som tar imot slaget. Har faktisk allerede sendt en e-post til Midway om at de må ta ibruk Euphoria;) E-posten kommer garantert ikke lenger enn til første ledd innenfor murene deres, men det er ihvertfall et forsøk! Edit: Skrivefile Aldri si aldri. Jeg sendte en mail til Uwe Boll´s filmselskap og ba han ryke reise, og aldri mer lage filmer. Og den kom faktisk frem til siste ledd hvor jeg fikk svar av Uwe selv :-) (Kanskje det kun er han som jobber i selskapet men..uansett) Hva angår slossespill, så er det jo helt klart at det meste som kommer fra Japan til tider er litt sært. Jeg har liksom ikke sett mye forsjell på noen av slossespillene i det hele tatt som er kommet ut de siste årene. Det meste er jo dønn likt uten noen slags form for nyskapning. Er jo begrenset hvor mye man faktisk kan gjøre når man må ha to figurer som sloss på samme skjerm, men allikevel, LITT nyskapning er vel ikke for mye å be om ? Det har vel vært et par avstikkere. Synes å huske et eller annet tekken-avart med kun en hovedperson som gikk rundt og banket folk ? Det at jeg ikke husker navnet på spillet sier vel kanskje sitt.. var nå utrolig dårlig ihvertfall. Som en fan av sjangeren så må jeg bare få tipse om PS2 spillet "Rise to honor" som jeg synest er et sinnsykt kult slosslespill. Vet det fikk ganske dårlig kritikk hos gamer.no, men så benytta jeg sjangsen til å hudflette anmelderen i forumet også :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå