Gå til innhold

forskjell i støy : 'cuda V 8mb/2mb cache ?


Anbefalte innlegg

hørte noen rykter om at seagate barracuda V 120 gb med 8 mb cache støyer mer enn versjonen med 2 mb cache. stemmer dette, eller er det bare tull...

 

selv har jeg en med 8 mb cache, og synes den bråker for mye (spesielt når den jobber)

 

er det noen muligheter for å gjøre den stillere med software eller lignende under linux ?...

tror det finnes noe software for dette til windows, men det hjelper meg pent lite siden jeg kjører linux på boksen som skal ha barracudaen...

 

mvh soniX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ihvertfall bekrefte av 2MB versjonen er meget stillegående, har god erfaring fra 2 PCer med denne harddisken. Den er også merkbart stillere en Barracuda IV 80GB.

 

Om 8MB versjonen støyer mer har jeg dessverre ingen anelse om. Kan dere se noe av elektronikken på 8MB versjonene? Det er nemlig helt dekket på 2MB versjonen.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har selv 2mb og 8mb versionen av Seagate Barracuda V i min Shutte XPC.

Hadde først 2mb versionen. Den er så godt som lydløs. Satte i 8mb'n, lyden på pc'en ble ganske så lik. Ergo den sier ikke stort den heller :)

 

I min pc er det tilnærmet 0 støydemping, så disse diskene er perfekte. Støyer minimalt og er forholdsvis kjølige.

Lenke til kommentar

Støy er også avhengig av hva en er vannt med, om en bor i et støyende område (by ell.) vil en ikke legge like godt merke til slike lyder.

 

Om en ikke hører noe over 13KHZ er det liten sannsynlighet for at en blir irritert over slike lyder (syns synd på deg om du ikke gjør det).

 

Men dette kommer også ann på hva en er vannt med.

Lenke til kommentar

Har hatt flere 2mb barracudaer (både VI og V) som jeg har vært knall fornøyd med, særlig med tanke på hvor stillegående de er.

Kjøpte i forrige uke en Barracuda 120GB med 8mb og skal si det var en sinnsyk forskjell. Som andre skriver her så er jo dette med PC støy veldig etter ørene som hører, men at bare litt ekstra minne skulle gi så mye mere lese/skrive støy var helt uventet.

Nå er resten av PC-en min så godt som lydløs, så 8mb Barracudaen skal ut av kassen igjen fort som f.... Da skal jeg heller leve med den litt treigere 2mb utgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...