-Fisker- Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Skal kjøpe meg Ambassadeur Big Game 10000i,men lurer på hvor mye fireline 0.50mm senne som går på den? Det går 430 meter med 0.45 Takker for svar Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Fins sikket noen tabell på nettet som viser kor mye som snellen kan ta. Eg ville dog IKKE fylt opp snellen med så tykt multisnøre som det der. Holder mer en lenge med 0.32mm. Er way overkill for fiske her i norge. En kompis av meg fylte snellen sin med 0.40 eller noe og satte seg fast i bunnen... for å si det sånn så gikk det ikke ann å slite greien med hendene men måtte festes til båten og kjøre drittet av. Med mindre du skal fiske håkjerring (til det er snellen din for pinglete til) så er det altså ikke anbefalt med tykkere enn 0.32. Helst litt tynnere også. Lenke til kommentar
-Fisker- Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Fins sikket noen tabell på nettet som viser kor mye som snellen kan ta. Eg ville dog IKKE fylt opp snellen med så tykt multisnøre som det der. Holder mer en lenge med 0.32mm. Er way overkill for fiske her i norge. En kompis av meg fylte snellen sin med 0.40 eller noe og satte seg fast i bunnen... for å si det sånn så gikk det ikke ann å slite greien med hendene men måtte festes til båten og kjøre drittet av. Med mindre du skal fiske håkjerring (til det er snellen din for pinglete til) så er det altså ikke anbefalt med tykkere enn 0.32. Helst litt tynnere også. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå