Gå til innhold

Oppgradering av stuepc

Anbefalte innlegg

Jess, endelig har pappa innsett at pc'en vi har i stua er for treg for HD-filmer, tv-titting + opptak osv.

Anyways, det vi skal oppgradere er hovedkort, prosessor, minne, grafikk og evt PSU.

Stikkord er billig og stille

Dette er handlelisten jeg har satt sammen raskt.

Nå er det en strømforsyning på 350W, dette vil vel være for lite? Dersom det er, anbefal meg en billig 500watter :)

Jeg har ikke fått vite en makspris, så hold dere innenfor lave grenser.

Jeg har valgt 2GB i første omgang fordi vi bare har 32-bits XP. Mens vi er inne på XP(home edition), kan man erstatte de delene jeg har listet opp nå uten å måte reinnstallere XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet på handlelista støtter ikke Core2 Duo E8400, eller noe annen dagsaktuell Intel cpu for den saks skyld. (kom ut på markedet så langt tilbake som 2004, kanskje med etpar senere revisjoner).

http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...p;cat3_no=#menu

OCZ 600W virker litt overkill, men er nok et godt kjøp og har bra med kontakter. Du trenger 6pin PCIe strømkontakt til skjermkortet og det har du vel ikke på den "gamle" 350 watter'n?

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Ok får bytte hovedkort da. Noen forslag? Trenger ikke være fancy greier, men må passe til resten av oppsettet. Billig er nok en gang stikkordet :) 600W tenkte jeg mest fordi den strømforsyningen er billig i forhold til brukererfaring og effekt.

Lenke til kommentar

Ser det greit ut nå? Håper virkelig på svar

Asus P5K/EPU

GeIL Value DDR2-800 2048 MB

Intel Core 2 Duo E7200

OCZ StealthXStream 600 Watt

Sapphire Radeon HD 3850 512 MB Ultimate Edition

2984,- hos Amentio

edit: en ting til. Må jeg reinstallere Windows XP Home Edition dersom jeg skifter hovedkort?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...