mviken Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg er på utkikk etter en effektpedal som kan kobles til et sanganlegg og vrenge stemmen. Noen som vet hva jeg bør få tak i? Synger ikke så fantastisk bra, men brukbart, men en effekt på stemmen hadde gjort det bra forhåpentligvis! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Shit in, shit out. All verdens pedaler vil ikke hjelpe deg med det. Lenke til kommentar
mviken Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Shit in, shit out. All verdens pedaler vil ikke hjelpe deg med det. Hva kan hjelpe da? Vokalisten i bande er et jævlig godt eksempel på mitt "problem" Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Vel, det er sant at man kan ikke gjøre slike mirakler med effekter, men vokalen skulle nok neppe ta skade av litt reverb (klang) eller delay (ekko). Kunne det høres ut som en plan? Lenke til kommentar
mviken Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Vel, det er sant at man kan ikke gjøre slike mirakler med effekter, men vokalen skulle nok neppe ta skade av litt reverb (klang) eller delay (ekko). Kunne det høres ut som en plan? Kunne vært en ide, men trenger veiledning til hvordan jeg utfører dette Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 hvis du det er vreng du er ute etter, kan du vel bare kjøpe en billig fuzzpedal og kjøre på? Danelectro f eks?? Med de rette kablene seff Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Det å bruke "vreng" på stemme er ikke lett. Grunnen er at man får feedback veldig fort. Derfor må man vite hva man driver med når man prøver dette. Start i det minste med "effekten" på null, og skru forsiktig opp. Kunnskap om hvordan man unngår feedback, bruk av eq og plassering av mikrofon og høyttalere er viktig for at du skal få et resultat som er brukbart. Alternativt kan du bruke headset, men da er ofte noe av poenget med å synge i mikrofon borte.. Endret 25. juli 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
Erren Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hva med å heller kødde litt med ledningene til en mikrofon? Er det noen som vet hva Jack White bruker? Han hadde med seg en sånn rar modifisert, gammel radiomikrofon på Hove som gav stemmen vreng og en veldig vintage sound man vanligvis bare hører i studioinnspillinger. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg ville tatt en kikk på Digitechs The Vocalist eller The Vocalist pro. Sistnevnte mener jeg har ganske mange kule effekter Lenke til kommentar
mviken Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg ville tatt en kikk på Digitechs The Vocalist eller The Vocalist pro. Sistnevnte mener jeg har ganske mange kule effekter Tusen takk!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå