Slacks Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Vær ærlig. Du håpet på å starte debatten med et retorisk spørsmål, som ledet til muligheten til å sutre og klage over å måtte bidra til samfunnet, samtidig som du kunne sparke litt på den ultimate syndebukken; trygdemottakerne. Alle er jo enige om at de late stakkarene ikke fortjener å leve på fattigdomsgrensen uten å måtte gjøre noe for det. Så kunne du rundet av med å si "Det må bli som i Amerika, MINDRE skatt så jeg kan få MER. JEG LIDER I NORGE FORDI JEG MÅ BETALE SKATT!". Siden er det bare å konkludere med at USA er det beste og frieste landet, uten å egentlig undersøke noe som helst. Det er bare å stole på folk flest sine refleksartede reaksjon når de hører ordet "Amerika", de vet jo allesammen hva som er best. Det har vi jo sett på tv. Deretter hadde det bare vært å sette seg godt tilrette og motta bifall og heder som den unektelig svært kloke og gjennomtenkte personen du er. Ditt innlegg var svært interessant og bra skrevet. Setter også pris på at du anser meg som gjennomtenkt og reflektert ( ) Etter denne tråden er jeg relativt overbevist over at jeg ikke kommer motta heder ettersom både tråden og samtlige av innleggene ikke var av den beste sort. Her har jeg helt klart forbedringspotensiale. Videre er nok de meninger og ytringene jeg har kommet med i denne tråden og tolkningene av disse gjort at jeg selvsagt står i klar opposisjon til de fleste av forumbrukerne som har deltatt i denne tråden. Selv kan jeg ikke se å ha "sutret" i noen nevneverdig grad, og velger av denne grunn og ikke kommentere dette. Skatt og avgifter er jeg ikke spesielt glad i. Nei, det kommer sikkert ikke som en bombe at jeg ligger på høyresiden i det politiske Norge. Nei, det er selvsagt mulig at USA ikke er det frieste landet, jeg kan dog ikke se at jeg har spurt etter det "beste" landet. Frieste og beste er naturlig nok to ganske forskjellige begreper og det er ikke nødvendigvis noen sammenheng i det hele tatt. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg vurderer jeg faktisk å gjøre litt research på dette området, men siden jeg ikke hater Norge på den måten som noen kanskje skulle tro (tvert i mot), er kanskje "Amerika" et godt nok svar, da det helt klart passer i kategorien: et av de frieste landene i verden. Det er heller ikke til å stikke under en stol at jeg selvsagt hadde et lite håp om en liten diskusjon, noe det ble. Jeg vil avslutte med nok en gang og takke dem som har hjulpet til å besvare de spørsmål jeg hadde, samt takke dem som bidro til en spennende diskusjon. Takk alle sammen. Endret 25. juli 2008 av Saltvann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå