Pilot_ Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hei, Sitter og irriterer meg grønn over hvorfor jeg ikke får logga meg på FTPen. Som dere ser på vedlagt bilde så har jeg forwarda port 21, men allikevel fungerer det ikke. Hva er det jeg gjør feil? Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 skjekk om porten er åpen uten ifra, jeg plaier og bruke: http://www.utorrent.com/testport.php?port=21 da er det bare og erstatte siste del av linken for og skjekke alle portene, tror foresten ikke at ftp bruker udp. også er det noe som heter active og passive mode på ftp, er ikke 100% sikker på hva de gjør, men passive mode bruker en tilfeldig port til og overføre data på. antar at du prøve og få tillgang til din ftp server som står hjemme, utenifra. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Ja, jeg prøver å koble til en ekstern server. Ut i fra linken ser det ut som port 21 er stengt, som jeg gikk ut i fra. Finner ikke noe om passive mode og active mode. Bruker SmartFTP. Fant også noe med i routeren (se bilde), og der står det også at FTP skal fungere greit. Skjønner ingenting. Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har du opna dei aktuelle portane i brannmuren som ligger der ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå