HOHOHOHO222 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Får man tatt passbilde på ambassaden? Eller hvor må man ta det? Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Nope, Du må gå til en fotobutikk/fotograf å ta passbilder. Vet ikke om disse automatene er godkjente som passbilder! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 http://norway.usembassy.gov/pphotos.html Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Men hvor får jeg tatt et slikt bilde? " Polaroid snapshots, most vending machine prints, and magazine or full-length photographs are unacceptable. " Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Bare mail ambassaden og hør om automater som er godtatt for norske pass holder eller om det er spesielle fotografer som kjenner reglene deres. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Det er en fotosjappe rett nedenfor ambassaden som tar godkjente passbilder for amerikansk pass/visum. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Er en fordel å gjøre det hos fotograf ettersom de kjenner til reglene. Er blandt annet ikke lov å smile på passbilde. Jeg betalte 200 kr når jeg var hos fotografen tidligere i år for å ta passbilder, noe jeg synes var litt drøyt. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg vet denne tråden er utrolig gammel....... Det er en fotosjappe rett nedenfor ambassaden som tar godkjente passbilder for amerikansk pass/visum. Hva er navnet på denne fotografen? Må få tatt bilder fort! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Det er Fotograf Sjøwall, et kvartal i retning Nationaltheatret unna ambassaden. De tar riktige fotos - da det blandt annet kreves at passbildene til USA er kvadratiske, og det er krav om farvebakgrunnen(som for sikkerhetsskyld er ulik for pass og visum-bilder). Sjøwall vet hva de driver med. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg har prøvd å få tak i dem på telefon i dag men det har vært uten hell. Er det mulig å bare dukke opp og få bildene tatt uten noen slags avtale? Og tar det langt tid å få bildene? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Du dukker opp der, og tar bildene uten avtale, sist jeg tok bilder ihvertfall. Regner med du så får bildene på ti minutter eller noe slikt. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Tok bilder i går. De tok bildene uten avtale og det tok tilsammen ca 5 minutter. Prisen ble på 250kr.. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå