Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig windows feil, muligens partisjonen som har tatt kvelden?!

Anbefalte innlegg

Ok for å gjøre en lang historie nokså kort. For par dager siden nektet windowsen min å boote. Altså jeg starter pc'en , bios biten er ok, windows bilde viser seg et lite øyeblikk og deretter en tilnæremet helt tom blå skjerm. Det eneste som står er at det har "oppstått en kritisk feil og at windows har stoppet" ( eller noe i den duren) og 1 feil kode ( 0x....24 husker ikke hvor mange nuller det var).

Uansett, dette har skjedd et par ganger før ( ikke akkurat det samme) så det skulle gå "ok". Tok frem ubuntu CD'en ( livredder 99,9 % av tiden, men denne gang.. :( )satt den inn, bootet etc og skulle ta en titt på windows partisjonen ( har en del mail'er jeg har lyst å få ut , samt noe dritt på desktopen som jeg lastet ned kvelden før, dokumenter fra jobb etc. ), men den var ikke tilstede. Altså jeg har 4 partisjoner fordelt på 2 disker ( 2 på hver), men kun 3 var tilstede!!! Windows partisjonene var ikke synelig.

Tenkte ok ,får da prøve "partition editor", og der står win partisjonen med et "!" tegn ved siden av.Når jeg dobbel klikker på den får jeg en hel haug med feil :

Failed to open inode $MFTMirr: input/output error

Failed to load $MFTMirr: input/output error

Failed to startup volume:input/output error

Failed to mount "dev/hde1": input/output error

Ok noen som har en idee eller 2 jeg kan prøve får å se om jeg kan få ut noen filer .

Det som er pussig er at selve disken er egentlig helt ok! Den andre ( ganske mye større) partisjonen på samme disken er 100% fungerende. :(

Så kort sagt...ehm...hjelp!!

Tusen takk på forhånd!

-Sun360

PS

Beklager skrivefeil etc, sitter nå på en eldgammel laptop med ødelagt skjermkort, jeg ser nesten ikke hva jeg skriver!

edit: Skriveleif, etc...

Endret av sun360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...