Gå til innhold

Vil dette oppsettet gå med 520 W?


Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132

Har lyst til å kjøpe meg HD 4870x2, men er i tvil om det går. Har laga eit lite oppsett med strømforbruket i pcen min.

 

Noverande strømforsyning: Chill innovation 520 W.

Maks last på 12 V = 420 W. Desse er fordelt på to linjer som kan levere 20 A kvar. Ser det er to seks pins kontaker. Er desse to, ein av dei to 20 A linjene eller? Ser det er 2 ledninger ut med 4 pins molex kontaker på seg. Trudde først det var desse to som kunne levere 20 A kvar. Så korleis er desse 6 pins kontaktane bygd opp med tanke på belastning i forhold til molex kontaktane? Uansett må jo begge linjene forsyne skjermkortet siden kvar linje berre kan levere 240 W(UxI)?

 

Ellers så kan 5 V og 3.3 V linja levere 165 W.

 

Skjermkort 320 W 12 V

HD 1 20 W 12 V

HD 2 20 W 12 V

CD 20 W 12 V

Vifte 6 x 2 W = 12 W 12 V

Anna 20 W 12 V

 

412 W belastning på 12 V.

 

CPU 90 W(klokka E8400?).

Chipset 35 W.

 

125 W belastning 5 V 3.3 V.

 

-12 og 5 SB linja trekker vel kanskje rundt 10 W?

 

Så totalt blir vel dette ca = 547 W.

 

Ok, då går det med 414 W på 12 V'en og ca 10 W på -12 og 5 VSB. Då står eg igjen med 96 W til cpu og chipset. Altso prosessoren må jo ikkje klokkast og skjermkortet vil vel skjeldent gå på maks.. Når prosessoren er uklokka (65W?) og alt går på maks skal strømforsyninga akkuratt klare å levere nok strøm.. Så vil dette gå bra i grunn? Føler sjølv at det blir litt i det aller minste laget.

 

Vart litt ruskent forklart dette, men håper det går bra :)

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg Corsair sin 650W (eller er den 620?):)Tror ikke det kan skade noe og ha litt mer til overs, er jo greit om man kjøper seg noe nytt heavy stash, så slipper man å kjøpe ny strømforsyning i tillegg.

 

547W sier du? Det kan kansje bli lit bråkete om den på ligge over den oppgitte hele tiden? *hint hint wink wink blunk*

 

 

Edit: Står i reviewen at PSU'en har korte kabler. Dette kan du kansje få erfare i Twelve Hundred :)

Endret av Simsku93
Lenke til kommentar
Kjøp deg Corsair sin 650W (eller er den 620?):)Tror ikke det kan skade noe og ha litt mer til overs, er jo greit om man kjøper seg noe nytt heavy stash, så slipper man å kjøpe ny strømforsyning i tillegg.

 

547W sier du? Det kan kansje bli lit bråkete om den på ligge over den oppgitte hele tiden? *hint hint wink wink blunk*

 

Edit: Står i reviewen at PSU'en har korte kabler. Dette kan du kansje få erfare i Twelve Hundred :)

 

 

Zomg noes, trykka feil :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Burde kanskje sagt det meir klart at chill 520 W er min noverande strømforsyning. Om eg først skal kjøpe ny skal eg oppgradere meir enn med 100 W ;) Tenker på chill 1000 W.

 

Om alt er uklokka burde jo det kanskje gå.. Vil nye spel klare å utnytte begge kjernene maks(HD 4870x2)?

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar

Du oppgir verdier som er ganske høye, uansett så vil ikke normalt sett alt gå på full guffe samtidig (med mindre du finner på å ville gjøre det på et vis). Men om du har tenkt å ha to skjermkort (noe skjermkortforbruket du har antatt ser ut til å indikere) og du skal klokke CPU, ville jeg anbefalt mer enn en slik PSU uansett. Det er ikke bra å belaste PSU nær toppkapasitet uansett, det er greit å ha en del margin slik at effektiviteten er god, støyen er mindre, og levetiden ikke blir lavere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Tenker å kjøpe HD4870 med dobbelt kjerne når det kjem ut :) Men altso, korleis fungerer i grunn desse pci express 6 pins kontaktane sammen med dei andre 12 V kontaktane(molex)? Forstår ikkje heilt korleis 12 V linjene er oppdelt.. Totalt er det tre ledninger som kjem ut av strømforsyninga. To av desse er molex kontaker som forgreiner seg, den tredje er jo desse to 6 pins kontaktane. Så vidt eg kan sjå er desse to kobla parallelt i lag. Så korleis er desse to kopla i lag med dei to 20 A linjene?

Lenke til kommentar

Oh, ja. Fikk ikke med meg toppen av posten, hehe. På dual rail-PSUer som følger ATX-standard sitter vel som oftest CPU på en rail og alt mulig annet på den andre (molex, PCIe etc). HD4870x2 vil vel også kreve en 6-pin og en 8-pins PCIe. I dette tilfellet ville jeg nok ikke satsa på at dette gikk, en ny PSU er nok å anbefale, en som er klar for slike kraftige skjermkort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Aha. Så cpuen bruker 12 V den? Trudde den brukte 5 eller 3.3 V.. Visst det er slik at ein av 20 A railane går til cpuen, blir det mykje sløsing med strøm om cpuen bruker 90 W og railen kan levere 240 W? Om dette er rett kan jo den andre railen berre levere 240 W til skjermkort, HD osv. Dette blir jo uansett for lite.

 

Eller har eg missforstått alt no?

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...