Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kostander på 250-600 supermotard?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

tenkte jeg skulle ta tung lappen nå snart, å tenker på hva slags sykkel jeg skal ha meg.

 

intressen min ligger mer i morro kjøring enn fart, jeg vil derfor ha Supermotard enn R sykkel.

 

Jeg er klar over mye oljeskift og filterbytte på supermotard, men hvordan er kostnadene iforhold til en R sykkkel?

 

Kan jeg kjøre en Supermotar hver dag med 5000-10000kr i mnd?

 

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvilken motard du kjøper det.

Men det koster ikke så mye å holde den i gang.

Har jo også mye og si hva du gjør selv.

 

Jeg har en KTM LC4 motard. Den skal ha service hver 5000 km.

Da koster det 3000-3500 ca for hver service.

Gjør du det selv koster det rundt 400-800 kr (Pakkninger til ventildeksel, oljefilter, olje, luftfilterrensevæske og luftfilterolje ++)

Lenke til kommentar
Skal du ha en SM med lave serviceintervaller og kostnader velger du Aprilia sin SXV 550 eller Suzuki DRZ (slapp).

Spørs da hvor langt du kjører hver dag?

 

Jeg kan tenke meg en liten tur eller et par turer iløpet av dagene når jeg akkurat har fått den, men ikke noe langt. Mosjon, morro og nytelsekjøring :) hehe.

Har jo bil ved siden av.

 

DRZ har jeg svært lite lyst på, selv med lave serviceintervaller. Aprillia`n er pen og er mer intresant. Hvordan går den iforhold til KTM sine 520-525? Prisen på de?

 

Drømmesykkelen er en KTM 525 SM med noe KTM powerparts på, å disse er lik prisen på en brukt Aprillia SXV 550 ca.

Hvordan er SXV-en mot KTM-en?

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Apriliaen har visstnok rundt 10hk mer enn 525-en. Har også som sagt lengre serviceintervaller. Kjemperåe sykler begge to, men jeg ville undersøkt litt om SXV-en om jeg var deg. 180 bakdekk på den smale hekken ser jo også unektelig rått ut.

Lenke til kommentar

Haro, som er importør for aprilia har gått konkurs nå nylig.

Var vanskelig å få deler tidligere, så spørs hvordan det er nå.

Mye lettere med deler til KTM.

 

Hvor mye har du tenkt å legge i en sykkel da?

Neste år vil det sikkert bli noen KTM 690 SMC til salgs. Denne er reg som fulleffekt (64 hk)og service intervall på 5000 km, noe de to andre (SXV 550 og 525) ikke er/har.

Endret av picpac
Lenke til kommentar
Delene bestiller pr i dag fra Danmark. Faktisk går dette i mange tilfeller raskere enn fra de som nylig gikk konkurs.

 

Hva mener du med det siste du sier? At serviceintervallene på SXV550 ikke er pr 5000km?

Ja, når jeg skulle ha sykkel kikket jeg på denne typen, da ble jeg fortalt at den måtte ha service på 3000 km

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...