TanglewoodD Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Heisann tenkte jeg skulle ta tung lappen nå snart, å tenker på hva slags sykkel jeg skal ha meg. intressen min ligger mer i morro kjøring enn fart, jeg vil derfor ha Supermotard enn R sykkel. Jeg er klar over mye oljeskift og filterbytte på supermotard, men hvordan er kostnadene iforhold til en R sykkkel? Kan jeg kjøre en Supermotar hver dag med 5000-10000kr i mnd? Takk for svar! Lenke til kommentar
picpac Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Spørs hvilken motard du kjøper det. Men det koster ikke så mye å holde den i gang. Har jo også mye og si hva du gjør selv. Jeg har en KTM LC4 motard. Den skal ha service hver 5000 km. Da koster det 3000-3500 ca for hver service. Gjør du det selv koster det rundt 400-800 kr (Pakkninger til ventildeksel, oljefilter, olje, luftfilterrensevæske og luftfilterolje ++) Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Skal du ha en SM med lave serviceintervaller og kostnader velger du Aprilia sin SXV 550 eller Suzuki DRZ (slapp). Spørs da hvor langt du kjører hver dag? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Skal du ha en SM med lave serviceintervaller og kostnader velger du Aprilia sin SXV 550 eller Suzuki DRZ (slapp). Spørs da hvor langt du kjører hver dag? Jeg kan tenke meg en liten tur eller et par turer iløpet av dagene når jeg akkurat har fått den, men ikke noe langt. Mosjon, morro og nytelsekjøring hehe. Har jo bil ved siden av. DRZ har jeg svært lite lyst på, selv med lave serviceintervaller. Aprillia`n er pen og er mer intresant. Hvordan går den iforhold til KTM sine 520-525? Prisen på de? Drømmesykkelen er en KTM 525 SM med noe KTM powerparts på, å disse er lik prisen på en brukt Aprillia SXV 550 ca. Hvordan er SXV-en mot KTM-en? Endret 27. juli 2008 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Apriliaen har visstnok rundt 10hk mer enn 525-en. Har også som sagt lengre serviceintervaller. Kjemperåe sykler begge to, men jeg ville undersøkt litt om SXV-en om jeg var deg. 180 bakdekk på den smale hekken ser jo også unektelig rått ut. Lenke til kommentar
picpac Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Haro, som er importør for aprilia har gått konkurs nå nylig. Var vanskelig å få deler tidligere, så spørs hvordan det er nå. Mye lettere med deler til KTM. Hvor mye har du tenkt å legge i en sykkel da? Neste år vil det sikkert bli noen KTM 690 SMC til salgs. Denne er reg som fulleffekt (64 hk)og service intervall på 5000 km, noe de to andre (SXV 550 og 525) ikke er/har. Endret 29. juli 2008 av picpac Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Delene bestiller pr i dag fra Danmark. Faktisk går dette i mange tilfeller raskere enn fra de som nylig gikk konkurs. Hva mener du med det siste du sier? At serviceintervallene på SXV550 ikke er pr 5000km? Lenke til kommentar
picpac Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Delene bestiller pr i dag fra Danmark. Faktisk går dette i mange tilfeller raskere enn fra de som nylig gikk konkurs. Hva mener du med det siste du sier? At serviceintervallene på SXV550 ikke er pr 5000km? Ja, når jeg skulle ha sykkel kikket jeg på denne typen, da ble jeg fortalt at den måtte ha service på 3000 km Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hva mener du med "denne typen"? Akkurat SXV550? Det tviler jeg på, for denne har mye lengre serviceintervaller enn konkurrentene (Husqvarna, Husaberg, KTM, TM osv). Lenke til kommentar
picpac Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ja, mener akkurat den modellen ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå