evilleader360 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hei, har en ATi Radeon All In Wonder X800 XT og lurte på om hvordan jeg kan få koblet to skjermer. Har lest på spesifikasjonene at den har mulighet til å koble flere skjermer, men hvordan gjør jeg det. Kan noen forklare det til meg step-by-step? Har ikke to skjerm utganger bak på skjermkortet, men har tilgang til dvi eller noe lignende. Forklar folkens, hvordan får jeg det til? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Her er et bilde av kortet ditt. Den blå kobler du til vanligvis skjermen til right? Den hvite er en DVI-utgang. Hvis du ikke har en skjerm som tar DVI trenger du en slik: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=30993868 Det er en overgang som lar deg bruke vga-tilkobling (vanlig gammel skjermtilkobling) på dvi-utgangen. Deretter søker du i windows-hjelp på hvordan du utvider skrivebordet til to skjermer. Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Begge skjermene supporter DVI, hvilken kabel bruker jeg da? Har en flatskjerm Packard Bell 190W Maestro. og en litt eldre Dell flatt bilde (altså glasset) 21". EDIT: DVI porten er en DVI-I (duallink). Endret 23. juli 2008 av evilleader360 Lenke til kommentar
Acetran Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Begge skjermene supporter DVI, hvilken kabel bruker jeg da? Har en flatskjerm Packard Bell 190W Maestro. og en litt eldre Dell flatt bilde (altså glasset) 21". EDIT: DVI porten er en DVI-I (duallink). Altså, du kjører den ene vga kabelen, inn i den blå (altså denn gammle kontakten) og så setter du på den overgangen, og setter på den andre vga kabelen. Altså, null stress? Så, høyreklikker du i windows - egneskaper - instillinger - velger hvem skjerm som er nr 1 og 2 - kryss så av feks på skjerm nr 1, som primærskjerm - og kryss også av for, utvid windows-skrivebordet til denne skjermen, så skal det være i boks Om musa går noe rart, så kan du endre på skjermene, slik at det er en "normal" vei for deg, å dra musepekeren mellom skjermene Noe du lurer på? Bare å ta kontakt, kjører selv dual-screen;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå