Gå til innhold

Kan jeg bruke Iphone 3G fra USA i Norge?

Anbefalte innlegg

Jeg er i USA nå og har veldig lyst til å kjøpe den nye Iphonen,

og vet at du må binde deg opp til en kontrakt.

Så la oss si at jeg kjøper den og tar den med til Norge,

og bare venter til noen klarer å låse opp operatørlåsen,

vil det jeg ikke kunne bruke den i Norge da??

Takker for alle svar!:)

Endret av oletom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lyst på den nye iphone'en. Men har lite lyst på abonnementene fra NetCom som man kan bruke med iPhone. Ideelt sett vil jeg bruke abonnementet jeg har nå fra Djuice, men jeg vet at dette ikke går fordi det kun er NetCom som selger iPhone.

Men det går det kanskje allikevel? Hvis man bestiller en iPhone fra feks en annen privatperson som har kjøpt den i USA eller lignende, kan man da låse den opp slik man gjorde med den gamle iPhone?

Takker for svar på forhånd, mvh Magnus.

Lenke til kommentar
Jo, men du får ikke kjøpt den uten gyldig amerikansk legitimasjon.

Ok takk for svaret!:D

SÅ det betyr at vis jeg får en person som jeg kjenner,

som har gyldig amerikansk legetimasjon og kan kjøpe til meg da vil det funke?

Gjelder det samme for Canada?

Endret av oletom
Lenke til kommentar
Nubby07: Du kan kjøpe den med Netcom-abonnement, og så låse den opp med en opplåsingskode du får av Netcom for 2400,-. Alternativet er å kjøpe den ulåst på finn.no eller lignende.

Det blir nok litt i stiveste laget. De abonnementene som tilbys med iPhone passer meg dårlig. Noen som vet om man ikke kan få hvilket som helst NetCom abonnement med iPhone?

Og de som selger sin iPhone på finn må vel også ha betalt denne summen for 2400 kr for å låse opp iPhonen?

Lenke til kommentar
Noen som vet om man ikke kan få hvilket som helst NetCom abonnement med iPhone?

Da må du låse den opp.

Den er som regel ganske dyr på bruktmarkedet, siden selgerne skal ha sin del av kaka for å ha låst den opp osv.

Okei. Takker for hjelpen din. Har et siste spørsmål, tror jeg da. Hva om jeg får en amerikaner til å kjøpe den i USA for så å sende den til meg? Vet dette gikk tidligre hvis du låste den opp, går det nå? Har gode dataferdigheter, så jeg burde klare å låse den opp, hvis det var like enkelt som på iPhone 1.0.

Lenke til kommentar
Okei. Takker for hjelpen din. Har et siste spørsmål, tror jeg da. Hva om jeg får en amerikaner til å kjøpe den i USA for så å sende den til meg? Vet dette gikk tidligre hvis du låste den opp, går det nå? Har gode dataferdigheter, så jeg burde klare å låse den opp, hvis det var like enkelt som på iPhone 1.0.

Det du sparer ved å få en amerikaner til å kjøpe en telefon, bryte kontrakten og sende den til Norge, er nok såpass lite at det neppe er verdt det. Med tanke på at man står langt sterkere om noe skulle skje med en telefon som er kjøpt i Norge.

Lenke til kommentar

Ifølge netcoms egne hjemmesider kan man kjøpe en iPhone 16GB med iTalk Large for 890 kr. Ovenpå kommer månedsbeløpene. Men kan jeg kjøpe en slik mobil med det abonnementet for så å kjøpe en opplåsningskode for 2400 kr? Dvs, en pris på 3290 kr totalt.

Lenke til kommentar

Bruddgebyret på 2400,- gjelder visst bare på det billigste abonnementet, iTalk small. Det vil si at det billigste man kan få 16GB for er 2290 + 2400 i bruddgebyr + 399 i månedsavgift = 5089 kroner for en ulåst iPhone.

Alternativet er 8GB, som på samme måte vil koste 4189.

Lenke til kommentar

Tror ikke du har skjønt poenget med Iphone-kjøp i utlandet når det gjelder 3g iphone.

PÅ første generasjons Iphone, aktiverte du ikke at&t sitt sim-kort før du kobla telefonen til dataen, dette åpnet for at man kunne hacke seg unna registreringen, og slippe unna månedsavgift osv.

Med 3g iphone kreves det at abbonementet tegnes i butikken, derfor er det ikke en spesielt god deal å skaffe en amerikansk iphone lenger, siden du blir sittende med en månedsavgiften fra at&t i to år(ja, er to år der, i motsetning til et år i Norge).

Du vil nok neppe finne noen supre avtaler angående iphone 3g fra andre land.

Endret av Matland
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei

kan noen hjelpe meg plzzzzz?

jeg har kjøpt meg en iphone,og når jeg kobler den til itunes og skal registrere meg på app store så vil han ha en phone nr?og når j taster mitt nr så får jeg feilmelding som sier nr skal være 20 nr?hvor finner jeg dette,altså der det står

billing addresse

title

firstname

adresse

postcode

phone det er dette nr jeg trenger? vet noen åssen nr han vil ha? hjelp plzzzzzzzzzz

takk for all hjelp:)

mvh

kevin

Lenke til kommentar
Nubby07: Du kan kjøpe den med Netcom-abonnement, og så låse den opp med en opplåsingskode du får av Netcom for 2400,-. Alternativet er å kjøpe den ulåst på finn.no eller lignende.

Hvor er det du ser prisene på å låse opp tlf?

Har utrolig lyst på iphone, men usikker på om jeg skal kjøpe det her i norge eller på ebay, noen med erfaring? =) Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...