Gå til innhold

9800 eller 8800?


Anbefalte innlegg

8800gtx i SLi er en (billig) og (kraftig) løsning ;)

Og drar noe vanvittig med strøm + tar vanvittig mye plass. 8800gtx og 8800ultra er nå snart 2 år gamle og laget på utdatert produksjonsteknologi. Greit ytelsen er fortsatt rimelig god, men de to overnevnte faktorene jeg nevnte gjorde at jeg bytta det ut med 8800gt i SLI for lenge siden, da jeg kjøpte disse fikk jeg 2 stk 8800gt for det 1 8800gtx kosta nytt. Mitt 8800gtx var også så varmt at vifta gikk på fullt hele tiden, måtte derfor bytte kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags hovedkort har du trådstarter?

 

Det er avgjørende for om du i fremtiden kan supplere med et kort til.

 

Hvis du har et "SLI hovedkort" bør du gå for nVidia, og da er 9800GTX det beste alternativet for rundt 1400 kroner (som sagt tidligere er ikke GTX260/280 verdt pengene).

 

Hvis du har et "CrossfireX hovedkort" bør du gå for et ATI skjermkort, og da er HD4850 et bra alternativ for rundt 1250 kroner, hvis du vil ha litt mer ytelse går du for HD 4870 til rundt 1800 kroner .

 

De overnevnte skjermkortene holder i lange baner til dagens spill og når det begynner å lugge litt i fremtiden, supplerer du med et til og kjører SLI eller CrossfireX (Da får du i tillegg skjermkort nummer 2 for en MYE billigere penge).

 

Antar forresten at det er spill som er tiltenkt hovedbruk, siden du ikke nevner det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...