Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eksosresirkulerings ting. Fjerne? chrysler stratus

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Har en chrysler stratus der den eksosresirkuleringsventilen er knukket av, det var den på eu kontrollen og, men ble godkjent og hadde fine avgasser. problemet er at det kommer en stygg traktorlyd.

Kan vel bare fjerne dette systemet? hele oppgaven er jo å senke forbrenningstemperaturen for å minske noz utslipp, og dette gir vel mindre effekt? noe jeg savner :p

Så har jeg også sånt stygt eksosmanifold skjold som klarrer, kan jeg kansje fjerne dette og? selv om bremseledningene går rett over :)

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EGR systemet er for å redusere NOx som du sier, men en annen sideeffekt er at forbrenningen foregår saktere. Dette kompenseres ved å legge inn mye fortenning i datahjernen. Ved å fjerne EGR så kan du derfor risikere tenningsbank, men bankesensoren vil imidlertid trekke ned tenningen når dette skjer.

Summa summarum så kan du faktisk risikere å få mindre effekt og høyere forbruk ved å fjerne EGR fordi antibankesystemet som oftest trekker mye mer tenning enn høyst nødvendig.

EGR er innkoblet kun ved midlere gasspådrag, så makseffekten påvirkes uansett ikke.

Bilfabrikantene bruker ikke å spandere penger på ting som ikke er nødvendige, så jeg ville beholdt eksosmanifoldskjoldet og heller funnet en måte å skru det fast på.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

ok, hmm, har merket faktisk at den har høyere tomgangsturtall, virker nesten som det er oe som gir gasspådrag hele tiden, etter jeg fjernet det. setter d på igjenn da:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...