Gå til innhold

BK: Mitt andre portrett, tre utsnitt

Anbefalte innlegg

Jaja, prøvde meg på et portrett i går og gjør et nytt forsøk i dag :) Samme jente, tatt ved samme location. Har tatt tre utsnitt denne gangen, håper et faller i smak ;) Fyr løs, igjen :)

post-158110-1216846791_thumb.jpg

post-158110-1216846849_thumb.jpg

post-158110-1216846897_thumb.jpg

Edit: trykkleif

Endret av brynjulv88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dæven der var samme jenta igjen :p Som portrett likte jeg nr 3 best... Ellers ser jeg at du kjører samme stil som ditt "første portrett" (?) hvor dere var ved en bekk... Det er noe ved komposisjonen jeg liker... Kunne nok prøvd med en mindre DOF...

Stemmer :) Alle blada du ser her, var i bakgrunnen på den andre bildeserien :)

Beste måten å få en mindre DOF på ved etterbehandling er...? Blur rundt ?

Lenke til kommentar
Beste måten å få en mindre DOF på ved etterbehandling er...? Blur rundt ?

Gaussian blur kan virke, men du skal være meget god for at det skal se troverdig ut.

Tom

Kan eg legge på et nytt layer og legge Blur på det? og eventuelt justere på opacity?

Som nevnt noen ganga før, er nybegynner :)

Lenke til kommentar
Men øvelse gjør mester.. :D

EDIT: ville vel hatt større blenderåpning...

Kunne ikkje hatt så mye større. (Uten å kjøpe nytt objektiv, noe eg burde gjøre) Prøver å ta portrett et lite stykke i fra, å heller zoome inn for å ikkje få store forskjella på størrelse osv.

Shutter Speed: 1/60 sec.

F-number: F/5,6

ISO Speed: ISO-400

Focal Lenght: 55mm

Lenke til kommentar

Blir veldig snapshotish, og uttrykket var ikke helt kjempe på henne. Ser ut som du har fanga henne i ett uheldig øyeblikk.

Ellers fin idê med bladene som ramme, men som noen nevner så blir det litt forstyrrende da alle er skarpe=)

Grønnskjer er nevnt. er ganske mye av det også, blir nok ganske stress å få fjernet. Burde hatt noe annet lys på henne ved siden av alt det som blir reflektert fra bladene. Evt. sort/hvitt eller veldig desaturert versjon?

Lenke til kommentar

Som en del har sagt før: likte tanken med bildet utsnitt nr3 best. Et lite men... Den kvisten som stikker ut av øret burde vært fjernet (litt skjenerende med den bare kvisten i venstre kant av bildet også)

Lenke til kommentar

Liker faktisk utsnitt 2 best. Best komposisjon, og selv om det er mye rundt motivet er det faktisk ganske klart hva som er i fokus, bladene forstyrrer meg ikke, det er jo åpenbart at bladene faktisk er en bevisst del av bildet, og da plager det meg ikke.

Men ikke bare ta et bilde og crop det, tar flere bilder med forskjellige utsnitt.

Det disse bildene egner seg til er kanskje å vise mulighetene en enkelt eksponering gir, og forskjellige former for komposisjon, om du faktisk tok bildene hver for seg ville de vært mye bedre.

Lenke til kommentar

Morsomt bilde, flott jente.

Bruker du PS CS3?

Driver å ser på alle photoshopusertv episodene fra november 2005 og kom over ett genialt triks når det gjelder hvitbalanse. Jeg testet med bildet ditt, håper det går greit.

Tenkte jeg skulle ordne toturial til alle som bruker PS CS. Det geniale er at det er PS som bestemmer hvitbalansen og ikke øyet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...