slett meg! Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hei. Jeg leter etter en veldig lett Linux distro til min CS server. Det eneste den må kunne er: må kunne være mulig å sette statisk IP på serveren og at det går ann å instalere CS på den. Lenke til kommentar
Freke88 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg vil anbefale Ubuntu eller LinuxMint for de er veldig gode "out of the box" løsninger og er lett i bruk Lenke til kommentar
slett meg! Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg vil anbefale Ubuntu eller LinuxMint for de er veldig gode "out of the box" løsninger og er lett i bruk Jeg har erfaringer med desktop versjonen av ubuntu så kanskje jeg går for den tekstbaserte server versjonen. Lenke til kommentar
Freke88 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg vil anbefale Ubuntu eller LinuxMint for de er veldig gode "out of the box" løsninger og er lett i bruk Jeg har erfaringer med desktop versjonen av ubuntu så kanskje jeg går for den tekstbaserte server versjonen. Ja du vil nokk ikke angre på det Lenke til kommentar
slett meg! Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg bare testet og instalere hlds (half life dedicatet server) på Ubuntu maskinen min. Det fikk jeg delvis til, siden jeg oppdager serveren i steam, men det går ikke ann å joine serveren. Hva kan jeg ha gjort galt. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Dette kan tyde på brannmurproblemer. Evt sjekk loggen til hlds. Lenke til kommentar
slett meg! Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Dette kan tyde på brannmurproblemer. Evt sjekk loggen til hlds. Hvor finner jeg loggen? Er det brannmuren på routeren du mener. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 prøv et søk på hlds.log, vanligvis er den å finn i /var/log Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Er den der, så er den der. (Finner den i steam altså) Det kan tyde på for svak internett-linje, ikke fårsøk og sette HLDS opp på ADSL eller lignende linjer, alt for lav upstream. jeg har lite anelse på HLDS på linux server, men brannmur er ikke problemet om serveren er clean... Siden du har alt funnet serveren så er den jo igang... ellers vil den ikke legge seg in på steam-listen, husk også og connecte med din WAN IP og ikke LAN... MH Gugg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå