Sam_Oslo Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Jeg har nettopp fått meg en Coriar HX1000w. Dette er modulær, men har flere faste linjer også, deriblant 2 stk. PCIe(6+2). Den består av 2 separate 500w slott sammen, og da lastfordeling blir enda viktigere, men det finnes ingen info i manualen eller hjemmesiden om hvor disse faste linjene er koblet til. AnanTech har hatt en test og mener at 24-pin, PEG og P4 er alle koblet til 12v1. "There is no indication in the manual or on the power supply as to which of the rails the fixed cable harnesses are being powered up by, but as there are only two jacks in the back on the 12V1 the assumption is that the 24-pin, the extra 12V (P4), and both of the already attached 6/8-pin PEG connectors are connected to the 12V1 rail. We have measured this during operation with a voltmeter and found that the fixed cables are indeed 12V1."- Link Siden det er allerede en god del last på 12v1, da lurer jeg på kanskje de er best å bruke 12v2 for PCI-Express kontakten. Akkurat nå bruker jeg den faste PCIe-linjen og det fungerer fint med 9800GTX, men jeg kommer til å få meg ny og mer krevende GPU snart. Er det ikke lurt å bruke de modulære PCIe kablene og koble den til 12v2 da?. EDIT: problemet er løst, med dette diagrammet. De faste PCIe linjene er allerede koblet til 12v2!. Endret 24. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå