marsipankake Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Bruker NextGenTel. Ikke trådløst, men vanlig nettverkslinjer. Linjen har vært stabil og fin i lang tid. Jeg skal ha teoretisk linje på 1,5 MB ned. Speedometertester på nett viser at jeg også har denne farten. Men jeg får aldri samlet nedlastningshastighet over 240 kb/s. Dersom jeg kobler til flere PC-er blir denne totale nedlastningshastigheten bare fordelt på PC-ene. Jeg lider ingen nød, men det hadde vært greit med litt mer hastighet. Noen tips? EDIT: Bruker ikke brannmur. Norton som antivirus. Endret 23. juli 2008 av marsipankake Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Kan det være at du bare har rotet litt med benevninger? Altså, hvis du har 1,5Mb/s linje og får 240kB/s på nedlastinger skal du egentlig være veldig fornøyd 240kB/s er nesten 2Mb/s (Store B = byte, liten b = bit. 8 Bit i en byte) Mange (alle?) nettlesere/torrent program oppgir hastigheten i kilobyte, mens de fleste speedometer (f. eks. hardware.nos) oppgir det i kilobit. Lenke til kommentar
marsipankake Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Å, så det var bare en begrepsavklaring som skulle til. Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå