edge Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Tenkte jeg skulle lære meg The River på munnspill, og i den anledning trenger jeg et munnspill. Noen som vet hva slags type the Boss bruker, samt i hvilken toneart det er stemt? Takk Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Temmelig sikker på at originalen er i Em/G. Selv pleier jeg å legge den i Am/C, det passer min høyst begrensede stemme bedre. Så om du skal synge så finn ut i hvilket toneleie du fikser det best, og enten transponer eller bruk kapo på gitaren. Et helt vanlig (ikke kromatisk) munnspill går bra på den sangen. Jeg så forresten (tror jeg) at det var et tilbud for en tid tilbake på en boks med munnspill i alle de vanlige toneartene. Vet ikke om det gjelder fremdeles. Geir Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Har funnet ut at jeg skal gå for et Hohner Marine Band, for autensitetens skyld Må jeg kjøpe fra utlandet, eller er det noen i Norge som fører disse? Er fortsatt ikke sikker hvilken toneart det skal ligge i Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hohner selges i Norge, så du kan sikkert få din forhandler til å bestille et om de ikke har akkurat den modellen inne. Når det gjelder toneart ville jeg egentlig tro at det går bra både med et e-moll eller G-dur et. Om jeg husker den rett så holder den seg fint innenfor en oktav. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå