Cotul Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Så akkurat på nyhetene at Trond Giske vil åpne for muligheten til å stenge linjene til de som laster ned ulovlig. Altså følge i de franske fotspor. Bare jeg som synes den mannen burde pensjonere seg eller noe ? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Huff, det var et dårlig forslag. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Tåpelig forslag. Jeg ville aldri hatt all den musikken og de spillene jeg har idag, om det ikke hadde vært for "ulovlig nedlastning". Uansett hva de finner på, så finnes det omveier. Hvem er det som sitter med kunnskap om datamaskiner? Politikere eller Datanerder? Akkurat. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Trodde norske ISPer hadde sagt klart ifra om at dette ikke ble aktuelt, jeg. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Prinsippet er jo greit, nedlasting er å stjele. Men hvordan skal de vite hvem som laster ned ulovlig? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Prinsippet er jo greit, nedlasting er å stjele. Men hvordan skal de vite hvem som laster ned ulovlig? Er såvidt jeg husker derfor ISPene knekter. Bare fordi noe er lastet ned på en spesifikk IP så har man ikke mye sjans på å finne ut hvem som gjorde det. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Og hva om jeg finner på å laste ned ulovlig på en skole med delt internett-tilkobling? Skal hele skolen miste internettet sitt da? Eller om jeg utnytter meg av en godtroende venn og bruker nettet hans til å laste ned, eller om jeg klarer å hacke meg inn på en trådløs nettverk og bruker den til å laste ned? Skal de uskyldige partene miste nettet sitt da? Og skulle de innføre noe slikt, vil det bare føre til at nerder finner nye omveier. Det fører ikke bare til at et slikt lovforslag blir unyttig, men også at det blir vanskeligere å spore ned "pirater" for rettslig forfølging generelt. Så de gjør bare seg selv en bjørnetjeneste. Dropp heller dette forslaget og forfølg piratene på den "gode gamle måten" med skikkelige rettssaker om man på liv og død må forfølge dem. Endret 23. juli 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Skal nettet stenges før eller etter folk blir dømt i en rettssal? Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 lykke til med å ta internettet til halve norge nok et bevis på at politikk og realisme i dette landet ikke alltid går hånd i hånd Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Dont worry, vi får ny regjering snart. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Dont worry, vi får ny regjering snart.Ja for det vil jo virkelig løse alle problemene Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Skal nettet stenges før eller etter folk blir dømt i en rettssal? Etter som jeg har forstått, nei. Det vil bli stengt etter at ISP har fått en henvendelse fra f.eks. artistenes interreseorganisasjoner. Slik jeg har forstått det hvertfall. Og da fukker det opp et stort problem. Ikke bare vil man kunne "dømmes" uten en rettsak, men den som skal håndheve vil være de som har økonomiske interresser i saken. Jeg tar forbehold om jeg har misforstått hele greia selvsagt. Lenke til kommentar
groov Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Heldigvis er det ikke fullt så ille, det er de some laster opp store mengder som skal rammes av dette forslaget. Det er ikke noe hjelp i å håpe på en borgerlig regjering heller, ingen som husker mp3 lovforslaget for tre år siden? Det var jo enda værre: http://www.digi.no/php/art.php?id=213432 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Skal nettet stenges før eller etter folk blir dømt i en rettssal? Etter som jeg har forstått, nei. Det vil bli stengt etter at ISP har fått en henvendelse fra f.eks. artistenes interreseorganisasjoner. Slik jeg har forstått det hvertfall. Og da fukker det opp et stort problem. Ikke bare vil man kunne "dømmes" uten en rettsak, men den som skal håndheve vil være de som har økonomiske interresser i saken. Jeg tar forbehold om jeg har misforstått hele greia selvsagt. Er slik jeg mener å ha hørt det også. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Prinsippet er jo greit, nedlasting er å stjele. Men hvordan skal de vite hvem som laster ned ulovlig? Det blir jo feil, for skal du stjele noe må den andre parten miste det. Nedlasting er kopiering, og ingen parter mister noe som helst. Derfor er det ikke stjeling, og man blir ikke dømt for tyveri dersom man blir tatt. Lenke til kommentar
wizeman Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Er jo ikke snakk om å ta internett fra oss, men å gjøre "datasamfunnet" mer lovlydig. Støtter giskes forslag fullt ut Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg støtter heller å ha lover som ikke gjør de som bruker internet kriminelle. Lovlydig betyr å følge det som står i loven. Jeg er bare lovlydig så lenge jeg er enig med det som står i loven. Lenke til kommentar
wizeman Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hvis du laster ned copyright'ed "materiale" så tar/stjeler du jo opphavsretten Lenke til kommentar
wizeman Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 ..jo fra den som har opphavs.. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Hvorfor kjøpe noe man kan få gratis -__-, Lettere blir det ikke for de som laster ned ; ) Endret 24. juli 2008 av laffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå