Vertical^ Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hei! Jeg har sett litt på Antec 1200, og jeg lurer på om dette kabinettet bråker en del, viss noen vet? Og bråker det mer en lillebroren (900)? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg ikke testet 1200, men det vil nok bråke litt mer enn 900 etter som det er to 12 cm vifter mer. Men jeg synes ikke 900 bråker så alt for mye. Lenke til kommentar
bautech Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Antec 1200 bråker ikke sånn som 900 900 er veldig lite og åpent = mere lyd Om det er flere vifter i drift behøver de jo ikke ha så høy hastighet 1200 kan brukes som en stue-pc uten mere støy enn andre Antec med unntak av Sonata III Endret 30. juli 2008 av bautech Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Støy kommer helt ann på om kabinettet er bygget tynt og med mange ventilasjonshull, eller med tykke vegger og lite ventilasjonshull. Og selvfølgelig hva du putter i kabinettet. Lenke til kommentar
Bigzz Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Har Antec 1200 selv, kjører jeg alle vifte på 100% så forstår du hvorfor det koster mer en Antec 900. Du øker kanskje desibelen med 1%. viftene betyr nesten ikke noe støy. Pga 1200's oppbygging! Du blir garantert fornøyd! + heavy plass til vannkjølig ut slev modifisering. Endret 11. august 2008 av BourBon Lenke til kommentar
Professional Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) *ler* trur du må til legen. Antec 1200 med alle de x5 120 mm viftene og det monstret på toppen på fult BRÅKER. Du kan ikke sitt atte med det på fult. På low er det stille De har ikke kjørt billig tynn plater så ingen vibrering. Alt i alt meget fornøyd borsett i fra psu ledningen blir strekt over hovedkortet for å nå toppen til kontakten Endret 14. august 2008 av HWBruker Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg har Antec 900 selv, og er ikke noe spesielt bråkete. På Low og Medium er det ganske stille:) men på fullt da bråker det endel, jeg bryr meg ikke så mye om det da jeg sitter med musikk osv nesten hele tia:) Antec 1200 har 2 vifter mer, så bråker bittelitt mer enn 900 men er ikke mye.. det som bråker mest i PCen min på fult er cpu kjøleren:P nå har ikke jeg tested 1200 selv, men er dette jeg regner med:P Er ikke noe veldig stille de viftene, men bråker ikke heller:P Lenke til kommentar
DnumaG Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Har akkurat fått en 1200 i hus. Har ett P182 også. Dette er mer stille, men jeg likte ikke døra pga DVD spillern. Men 1200 har ikke noen god HD opphengs-løsning. Hardiskene har tilnærmet direkte kontakt med kabinettet. Noe som medfører at du hører knatringen fra HD veldig godt.Er det noen som har en god løsning her, så kom gjerne med den! I tillegg er rengjøring av filtrene tungvinn i forhold til P182. Skulle ønsket at døra i P182 ikke hadde gått over DVD-spillerne. Synes også at viftne bråker litt. Dersom jeg beholder 1200 komer viftene til å bli byttet ut med enten andre vifter + viftestyring eller vannkjøling. Ettersom 1200 har 2X 120 vifter bak, burde en radiator passe godt her siden det ellers er et ganske luftig kabinett. Temperaturen i 1200 har gjenomsnittlig ligget på 43 mot 50 for P182 for min Q6600. Er det noen som ellers har gjort noen endringer i sitt 1200 kabinett Endret 16. august 2008 av DnumaG Lenke til kommentar
Professional Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Hvis du ser på framsiden så er det "gjemt" viftestyring der for å skru viftene opp og ned og på baksiden øverst. Endret 17. august 2008 av HWBruker Lenke til kommentar
DnumaG Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Jeg beklager, men disse er allerede skrudd på sitt laveste nivå. Å dersom de står på topp, bråker det ganske bra. Men med den temperaturen jeg har, kunne viftene ha gått enda saktere! Endret 17. august 2008 av DnumaG Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Har lurt på å sette i no vifte styring i mitt så jeg kunne få ned lyden litt, har vannkjøling så trenger ikke så voldsomt med luft. Noen som vet om man kan få kjøpt vifte styring til de medfølgende viftene som bruker molex kontakter ? og isåfall hvor ? Har noen andre spm ang 1200 i en annen tråd her hvis noen som vet noe om det jeg skriver der kunne gitt meg svar ? Men ang lydnivå så var det faktisk en 40x40mm chipset vifte jeg hørte best, og skal nevnes at siden jeg har en trippel radiator i fronten så kan det vær viftene i fronten genererer litt ektra støy for meg, syntes nemlig det bråkte litt ekstra når jeg jeg hadde i hw'en, eneste andre vifta jeg har i kabinettet da er skjermkortet. Og ja kan bekrefte at på fult så bråker det, mye! Endret 8. september 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå