JoeTheLion Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hei! Jeg har jobbet mye overtid som automatikerlærling. Får nå i lønn +50% av automatikerlærlinglønnen(ca70kr timen) som da blir ca 120kr timen(nettopp begynt). Har hørt at lærlinger som jobber overtid skal ha minst like mye betalt som en hjelpearbeider som jobber overtid. Stemmer dette? Kan noen vise meg en lovparagraf som sier dette dersom det stemmer? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Eg har ikkje noko lov å referer til, men i mitt firma får lærlinger hjelpearbeiderløn på overtid ja. Lenke til kommentar
JoeTheLion Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Eg har ikkje noko lov å referer til, men i mitt firma får lærlinger hjelpearbeiderløn på overtid ja. Det er det jeg hører fra andre jeg og. Hadde vært fint å få sett det svart på hvitt da Endret 23. juli 2008 av JoeTheLion Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 "lærling overtid" i google ? Les http://www.sph.dep.no/templates/Kapittel.aspx?id=1806 Dette gjelder forsåvidt lærlinger i staten, men regner med det går på det samme. Hvis de unntaksvis blir pålagt overtidsarbeid (utover den alminnelige arbeidstid), skal overtiden beregnes ut fra begynnerlønnen til en hjelpearbeider i Lønnsramme 1. Så hvis du er på 50% overtid, skal du ha hjelpearbeiderlønn + 50% Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det er vanelig ja. Har aldri vært borti noe annet (lærling automatiker & elektriker) Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Du skal ha det ja. Fikk vi vite på et kurs som handlet om dette. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 svina prøver seg. sliter med samma greia. fikk du noen løsning på det JoeTheLion? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Fylkeskommunen skal ha et eget lærlingeombud (usikker på navnet) av noe slag. Har du problemer med læreplassen din, eller bare noen spørsmål så skal du bare kontakte de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå