Gå til innhold

Ubuntu fikk alt til å klikke!

Anbefalte innlegg

Jeg skulle formatere og installere ubuntu. Alt gikk som smurt og den sletta alt og begynte å installere. Da den stod på 87% (getting time from a network time server) så fryste den, så skrudde maskinen seg av. Når jeg skrur den på igjen får jeg bare

Insert system disk in drive

press any key when ready

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis den står som første boot-device i BIOS og den ikke klarer å starte CD-er, ser det ut som det har skjedd en hardware-feil på CD-spilleren.

Hvordan finner jeg ut dette? Når jeg slår på pcn får jeg toshibaskjermen og så den meldingen. Ingenting annet.

Lenke til kommentar
Har du pcen koblet litt nettverket? Hvor lenge venter du? Kanskje det bare tar litt tid.

Ellers brenn en ny cd eller instaler via minnepenn

Den var koblet til nettverket, men ser jo for meg at kanskje driveren ble sletta da den formatterte.

Lenke til kommentar
Prøvde å installere igjen, men igjen låser det seg på 87% og "Getting the time from a network time server..."

Prøver den bare å stille klokka over nettet? Er det noen mulighet for å hoppe over dette?

Ja det gjør den. Ettersom du ikke har nettverk (eller verre: er bak en brannmur), så klarer den ikke få kontakt. Så da må du bare vente til den timer ut, det tar typisk et par minutter, så går den videre.

Lenke til kommentar

Fint å høre. Men den timeout-greia står i ca 10 min før den finner ut at det ikke er noe nett. Dette irriterer meg grenseløst noen ganger. Men hvis du har dårlig båndbredde (Som meg) så kan det være like greit å ikke være tilkoblet når man innstallerer.

Lenke til kommentar
Fint å høre. Men den timeout-greia står i ca 10 min før den finner ut at det ikke er noe nett. Dette irriterer meg grenseløst noen ganger. Men hvis du har dårlig båndbredde (Som meg) så kan det være like greit å ikke være tilkoblet når man innstallerer.

Det ordnet seg da jeg sørget for å koble til internettet før jeg kjørte installer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...