CSM Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Satt meg litt fast her nå, scenarioet er som følger: Er 2 brukere av linuxstasjonen. Jeg ønsker å ha mine programmer (gnome med irc,msn,torrent etc) kjørende selv om annen bruker "tar" over maskina ved å logge meg ut til GDM. Vet screen funker i terminal, men her "drepes" vel gnome sesjonen? Tips? :o Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hvilken distro bruker du? I Ubuntu har man en "user switcher" i gnome-panelet. Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Finn applikasjoner som ikke trenger xserver, f.eks. med web-interface. For applikasjoner du ønsker å starte uten at de stopper når du logger ut ta Ctrl+Alt+Fn hvor n=1,2,...,6. Når du vil tilbake til desktop tar du Ctrl+Alt+F7 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Ser ut som Arch har den i pakkesystemet: http://www.google.no/search?q=user+switche...lient=firefox-a Installer og legg den til i gnome-panel. Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Da ser det ut som jeg undervurderte brukervennligheten til Arch Lenke til kommentar
CSM Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Den gjorde susen, takk takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå