Gå til innhold

Handle fotoutstyr i Kina

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

Noen som har erfaring med dette ?

Funderte på å plukke opp et ekstra kamera enten i Beijing eller Hong Kong

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autodidact har vel kjøpt et par objektiver på sine reiser til Kina, men ikke kamerahus såvidt jeg husker. Ut fra det konkluderer jeg med at objektiver svarer det seg å kjøpe, kamerahus noe mindre. HK er et populært sted å bestille kamerautstyr fra, så optikk ville jeg iallefall har spandert på meg ved en tur til Kina.

Lenke til kommentar

Hong Kong er et ypperlig sted å handle fotoutstyr, og da spesielt objektiver.

Sjekk disse linkene for mer info om priser og anbefalte butikker:

http://www.ygdragon.net/index.php?page=photo/cameraprice.htm

http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=000GnZ

http://www.clubsnap.com/forums/showthread....+kong+man+shing

Det står også noen advarsler der mot pågående selgere i de verste turistområdene. Du bør sjekke prisene både i Norge og Hong Kong på forhånd og studere kartet for å finne de seriøse butikkene.

Lenke til kommentar

Bare pass på at det ikke er tyvegods.

Jeg så mye rart da jeg var i Hong Kong. F. eks en okupert høyblokk (sikkert 30 etasjer) hvor de i de øverste etasjene satt og sydde mobiler inn i kosedyr og sendte de ned til butikkene i de nederste etasjene. Ble også tatt med inn i en tidligere leilighet (i samme bygning) hvor jeg fikk tilbud om å kjøpe alt fra pc'er til biler og kokain. De tok også fra meg minnekortet til kameraet, var visst ikke veldig populært med fotografer der.

Når det er sagt så er de fleste butikker der minst like seriøs som i Norge. Bare å holde seg unna den fattige delen av Hong Kong (ligger ikke på selve Hong Kong Island).

Ps. jeg kjenner folk som bor/bodde der, både i selve Hong Kong og i den mer eller mindre mafiastyrte delen. Så det var muligens litt tryggere for meg å være der enn en tilfeldig turist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Takk for tipsene

Hadde et lite håp om å muligens plukke opp et EOS 450kit i Beijing, ligger vel på rundt 5900 her i Norge, så på canon sin hong kong side at man selger det for ca 4500.

Lenke til kommentar

Jeg har også meget god erfaring med HK.

Dessuten har jeg funnet en som selger meget fine linsefuteraler.

Har også kjøpt småtteri fra andre i Kina og Hong Kong.

Finnes helt sikkert kjeltringer blandt dem, men de vil forhåpentligvis fort bli avslørt (håper nå det iallefall)

Lenke til kommentar

Joda, jeg har kjøpt hus i "Kina" også (HK).

Det var en kar som hadde gjort godt forarbeid ang. forhandlere der (du finner sikkert tråden igjen om du søker), så da mitt medbrakte hus feilet meg helt (hadde probl. med et jul før jeg reiste ned), så handlet jeg K1o på Wing Sheng.

Mens jeg stod der fikk jeg rykninger i impulsmuskelen, og handlet også klassikeren 50 1.4 og sirkulært polafileter til monsterlinsa jeg har som kit-linse (82mmm). Den er nemlig ikke så løslig i hemlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...